• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Bottega Veneta krijgt nieuwe CEO

Bottega Veneta krijgt nieuwe CEO

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Kering heeft Claus Dietrich Lahrs benoemd als CEO van het luxe modemerk Bottega Veneta. Zijn voorganger, Carlo Alberto Beretta, wordt chief client and marketing officer - een nieuwe functie - voor het luxe concern en zal direct rapporteren aan Francois-Henri Pinault, de voorzitter van de groep. Dat maakte Kering onlangs bekend.

Lahrs was tot voor kort acht jaar lang topman van Hugo Boss. Hij was daar verantwoordelijk voor de wereldwijde uitbreiding van het bedrijf en de groei van de damesmode divisie. Hij was ook degene die Jason Wu aannam als creatief directeur damesmode. In de afgelopen jaren leed het merk onder een dalende omzet en na een winstwaarschuwing voor 2016 nam Lahrs afscheid van het bedrijf. Daarvoor werkte hij in management functies bij Cartier, Louis Vuitton en Christian Dior Couture.

”We verwelkomen Claus-Dietrich Lahrs met groot genoegen binnen de groep. Zijn uitzonderlijke ervaring en uitgebreide kennis van de luxemarkt zal cruciaal zijn voor het aansturen van een bijzonder merk als Bottega Veneta,” zei Pinault. Lars wordt tevens lid van het uitvoerend bestuur van Kering.

Ondertussen zal Beretta in zijn nieuwe functie verantwoordelijk zijn voor de relatie van de merken van Kering met hun klanten. “Hij zal helpen een ‘uitgebreide, meetbare en winstgevende klantencultuur’ op te richten voor ieder merk, en de ontwikkeling van de omnichannel activiteiten van de groep stimuleren.

Bottega Veneta is een van de belangrijkste merken in het merkenpakket van Kering, maar lijdt zoals veel andere luxe merken onder de effecten van een ongunstige luxe retailmarkt. In het eerste halfjaar van het lopende boekjaar daalde de omzet met 9,2 procent naar 571,2 miljoen euro. De operationele winst bedroeg 145 miljoen euro.

Bottega Veneta
Kering