Esprit benoemt nieuwe Chief Product & Brand Officer

Tijdens een tijd van verandering en herstructurering bij Esprit, stelt het bedrijf een nieuwe Chief Product & Brand Officer aan. Maandag, tijdens een presentatie aan de investeerders van het bedrijf, werd al duidelijk dat de collecties drastisch herzien gaan worden. Mia Ouakim komt aan boord bij het bedrijf vanaf februari 2019 als Chief Product & Brand Officer om het ontwerp van alle producten te overzien zodat deze aansluiten bij de nieuwe merkstrategie. Dit maakt Esprit bekend in een persbericht.

Ouakim werkt op dit moment nog bij Tommy Hilfiger waar ze de afgelopen twee jaar senior vice president is geweest van menswear & tailored. Daarvoor was ze drie jaar werkzaam als vice president van Hilfiger Denim. Ze heeft onder andere ook gewerkt bij Burberry, Timberland, Kenzo, Nike, Elle en DKNY.

Maandag werd duidelijk dat Esprit het over een andere boeg gooit. Het merk ziet al geruime tijd de omzet en winst teruglopen, aan het einde van het boekjaar 2017.2018 kwam het verlies neer op 278 miljoen euro. De collecties worden flink aangepakt en gereduceerd en het merk wil zich positioneren als politiek geëngageerd merk met een missie om meer vreugde in de wereld te brengen. Het bedrijf hoopt binnen twee tot drie jaar weer break even te draaien en in het financiële jaar 20/21 weer omzetgroei te behalen.

Beeld: Esprit

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN