Hudson’s Bay Company (HBC) heeft Wolfgang Link benoemd tot de nieuwe CEO voor haar Europese tak. Dat heeft het Canadese warenhuisbedrijf bekendgemaakt. Op 1 mei treedt Link officieel aan in zijn nieuwe functie.

In zijn nieuwe rol overziet Link HBC’s Europese managementteam en is hij verantwoordelijk voor de internationale expansie en groeistrategie voor onder andere Galeria Kaufhof, Galeria Inno en de komst van Hudson’s Bay naar Nederland. Daarbij rapporteert hij aan algemeen directeur Jerry Storch. Link vervangt de Belg Olivier van den Bossche, die zich na bijna vijftien jaar gaat richten op andere projecten.

“We zijn verheugd om Wolfgang te verwelkomen in de HBC familie in deze nieuwe fase van ontwikkeling voor onze Europese zaken, nu we ons voorbereiden om twee nieuwe banners in deze regio te lanceren,” stelt CEO Storch in een persverklaring. “Wolfgang is een ervaren leider met een bewezen track record in de detailhandel in Duitsland en heel Europa. Zijn ervaring met zowel digitale als traditionele kanalen en diepgaande kennis van de Europese markt waren belangrijk bij zijn selectie voor deze rol.”

Link treedt toe tot HBC Europe na een decennium lang bij Toys‘R’Us gewerkt te hebben. Daar maakte hij deel uit van de internationale raad van bestuur. Sinds 2013 was Link voorzitter van Toys’R’Us Europe, waarbij hij verantwoordelijk was voor de bedrijfsactiviteiten in negen verschillende landen. Voor zijn werk bij de speelgoedwinkelketen had hij leidinggevende functies bij het Duitse Medimax en ElectronicPartner Group.

“Het is voor mij een eer om toe te treden tot HBC, een bewezen wereldleider bekend om de best-in-class retail met uitzonderlijke banners. Onder Duitsers is Galeria Kaufhof de belichaming van een groot warenhuis en hetzelfde geldt voor Galeria Inno in België,” verklaart Link. “Met de introductie van Saks Off 5th in Duitsland en Hudson’s Bay en Saks Off 5th in Nederland zijn er spannende stappen voor ons.”

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN