VF Corporation, moederbedrijf van onder andere Lee, Wrangler, North Face, Timberland en Vans, richt zich nog meer op de digitale wereld. Het bedrijf heeft de functie van Chief Digital Officer in het leven geroepen, aldus VF Corporation in een persbericht.

VF Corp heeft Velia Carboni aangesteld als eerste Chief Digital Officer. Zij zal verantwoordelijk zijn voor de integratie van digitale capaciteiten van wereldklasse in alle segmenten van VF Corp en de merken in het portfolio.

“Het wereldwijde retaillandschap verandert versneld gedreven door de opkomst van digitale techniek,” aldus CEO van VF Corp Steve Rendle in het statement. “Velia zal onze digitale strategie leiden op een manier die groei zal stuwen en onze merken in staat stelt om connecties te bouwen met consumenten wereldwijd.”

“Het is een unieke kans om te werken met het VF team en de meer dan 20 iconische merken,” aldus Carboni. “We zullen samenwerken over de breedte van ons bedrijf om consumenten te voorzien van nieuwe, innovatieve online winkelervaringen.”