• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • 18% stijging Nederlandse bezoekers Prêt-à-Porter

18% stijging Nederlandse bezoekers Prêt-à-Porter

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Franse modevakbeurs Prêt-à-Porter Paris, die van 5 tot en met 8 september 2003 plaatsvond in Parijs, is met een stijging van bezoekers (+8,2%) en een stijging van exposanten (+9%) ten opzichte van januari 2003, zeer succesvol afgesloten.

 

Het aantal Nederlandse bezoekers (346) groeide met 18,5%. Nederland was daarmee de grootste stijger onder het aantal Europese bezoekers bij de Prêt-à-Porter Paris, waar de collecties voor voorjaar/zomer 2004 werden gepresenteerd. Het totale aantal bezoekers, was 42.910, waarvan 57% afkomstig uit Frankrijk en 43% afkomstig uit andere landen.

Van de 1230 exposanten, kwamen 643 bedrijven van buiten Frankrijk. In vergelijking tot september 2002, waren er 120 nieuwe exposanten aanwezig tijdens de Prêt-à-Porter Paris, een stijging van 9%. De landen (van buiten Frankrijk) die met het grootste aantal exposanten op de beurs vertegenwoordigd waren, zijn: Italië (160 exposanten), Spanje (69), Groot-Brittannië (54), Duitsland (51) en België (30).

Prêt-à-Porter Paris kan zich niet voor niets wereldwijd marktleider noemen op het gebied van mode. Dit succes wordt waargemaakt door de hoge mate van creativiteit en kwaliteit van de collecties en de ontwikkeling van nieuwe universele mode. Prêt-à-Porter Paris is de plaats waar nieuwe trends zich ontwikkelen en merken, ontwerpers, kopers en de media van over de hele wereld bijeen komen.

Vier modesectoren van de Prêt-à-Porter Paris, trokken in het bijzonder de aandacht: Monde des Accessoires, Pick ‘n’Mix , Casabo en Influences. Pick ‘n’Mix is een nieuwe sector die zich richt op mannen en vrouwen die een eigen uitstraling willen creëren door verschillende mode-elementen met elkaar te mixen. Monde des Accessoires richt zich juist op de ‘finishing touch’ door een grote diversiteit aan accessoires aan te bieden. Op Casabo is duidelijk de wereld van jonge designers terug te vinden die zich richten op mode, cosmetica, design en objecten. Influences richt zich juist op vrouwen die modetrends met elegantie weten te combineren.

De volgende editie van de Prêt-à-Porter Paris zal van 23 tot en met 26 januari 2004 plaatsvinden. Meer informatie is te vinden op de website: www.pretparis.com

Pret a porter