Met de design contest ‘XPOOOS your own Socks’ geven XPOOOS en &C creatievelingen de vrije hand om een eigen, perfect paar (dames)sokken te ontwerpen. Zonder regels. Niets is te gek. Sokkenmerk XPOOOS staat bekend om gewaagde combi’s en kunstzinnige illustraties. Ze beheren ‘The Art of Socks’ als geen […]

Inzicht in brede sociale en economische trends is een belangrijk aspect van het ontwerpproces in de mode. Deze trends hebben een downstream effect op kleur, silhouet en textuur van seizoen tot seizoen. Daarom werken modeontwerpers en merchandisers, hun teams en externe bureaus, vaak een jaar lang, aan […]

Afgelopen week heeft Shabbies Amsterdam nieuwe campagnebeelden gepubliceerd. Nathalie Gadeyne (Marketing Manager) legt uit wat de filosofie is achter de huidige najaarscampagne: “Het doel van de campagne was om het ideale weekendje weg in Nederland vast te leggen. In deze gekke tijd zijn we allemaal […]

In het kader van duurzaamheid lanceerde het merk onlangs het #No waste Leather program. General Manager Roel Roelofs legt uit: “Het is één aspect uit de doelstelling van Fred de la Bretoniere om een duurzame onderneming te worden. In dit programma gebruiken we restleer, dat ontstaat bij de productie […]

De British Fashion Council heeft tegen Women’s Wear Daily (WWD) bevestigd dat de London Fashion Week in januari geannuleerd is en later gepresenteerd zal worden tijdens het evenement in februari volgend jaar. Het evenement in januari, waarin herenmode wordt gepresenteerd, zal worden samengevoegd met […]

Op zoek naar een online platform voor groothandel leren laarzen? Leren laarzen zijn enorm populair bij consumenten en de variatie is enorm. De B2B-marketplace van FashionUnited geeft een overzicht van de honderden internationale merken waarmee inkopers een assortiment leren laarzen kunnen kopen voor […]

Op zoek naar een platform voor groothandel mode accessoires? Accessoires zijn opvallend populair bij consumenten en de variëteit is enorm. De B2B-marketplace van FashionUnited geeft een overzicht van de honderden internationale merken waarmee inkopers een reeks mode accessoires voor hun winkels kunnen […]

Voetballer en beroemdheid Memphis Depay heeft voor het eerst zijn eigen kledingcollectie gelanceerd onder de naam MDC, zo wordt gemeld in een persbericht. De kledingstukken zijn gemaakt met de nadruk op comfort. “Het was voor mij een vrij voor de hand liggende stap om mijn eigen lijn te beginnen. De […]

Knitwear Lab, hét kennis en onderzoekscentrum op het gebied van innovatieve en duurzame breisels, heeft een missie om de textielindustrie te verduurzamen. Voor het project Realist lanceerde Knitwear Lab een accessoire collectie vervaardigd uit garen dat voor minstens 50% procent uit industrieel afval […]

Donderdagochtend vond een belangrijk moment plaats in de denimindustrie. Op dat moment werd namelijk de Denim Deal ondertekent in Denim City in Amsterdam. De internationale samenwerking richt zich erop om post-consumer recycling van textiel de nieuwe standaard te maken in de denimindustrie. Het initiatief […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN