Het duurzame denimmerk lanceerde z’n meest uitgebreide Sustainability Report tot nu toe. Als je aan de mode-industrie denkt, is transparantie niet het eerste woord dat in je opkomt. Anno 2020 communiceren veel merken nog steeds summier over hun productieproces en hun resultaten, áls ze het al […]

Voor Pockies, bekend van de onderbroek met zakken, lijkt de corona crisis de omgekeerde wereld. Het bedrijf boekte in de maanden maart en april 400 procent groei ten opzichte van het jaar daarvoor. Mei ligt op dezelfde koers. “Mensen zitten veel op de bank en bestellen meer online,” aldus oprichter […]

De lijst van merken en ontwerpers die aan de slag gaat met de productie van mondmaskers blijft maar groeien. Dagelijks melden zich nieuwe bedrijven met hun lancering van speciale lijnen of initiatieven. Vanaf 1 juni zal het dragen van een mondkapje in het openbaar vervoer in Nederland verplicht zijn, […]

Het Belgische brillenmerk Komono en het Amsterdamse label Daily Paper lanceren 15 mei een samenwerkingscollectie. De uniseks brillen kosten 150 euro en zijn te koop bij Daily Paper en Komono winkels, de online shops van de merken en via geselecteerde retailers wereldwijd. Beeld: campagne DP x Komono. […]

Trendstop nodigt lezers van FashionUnited uit voor een kosteloze online sessie waarin wordt ingegaan op de veranderende eisen van de consument ten tijde van de corona-pandemie. The Post-Coronavirus Consumer Online Workshop Dinsdag 19 mei, 10:00u EST / 16:00u CEST In tijden van crisis ondergaat de mentaliteit […]

Het Eurovisie Songfestival kan dit jaar niet doorgaan, maar dat houdt de organisatie niet tegen om toch aandacht te besteden aan het Songfestival. Dit weekend wordt namelijk de special ‘Eurovision: Europe Shine a Light’ uitgezonden. Voor die speciale uitzending is de kleding van de presentatoren verzorgd […]

De beweging in de mode-industrie om de modekalender te veranderen wordt steeds groter. Een maand geleden vond Giorgio Armani nog veel bijval toen hij in een open brief aan WWD aangaf zijn collectie een seizoen door te willen schuiven. Nu blijkt dat een grote groep van ontwerpers en CEO’s digitaal zijn […]

Antwerpen - Hoe communiceren winkels vanaf nu met klanten? Wat doen ze met de onverkochte voorjaarscollectie? Is de klant en zijn aankoopgedrag veranderd? FashionUnited luisterde naar de mening van Vlaams mode-expert Veerle Windels en Nederlands modeconsultant Anet van Haaster tijdens een webinar over […]

INSPIRED BY THE UNTAMED WAVES AND WATERS All the good comes in waves. Het vers gelanceerde herenlabel LAW OF THE SEA prijkt nog maar nét in de showroom van LEXSON en gooit met een allereerste collectie meteen al hoge ogen. We stellen je graag voor aan dit nieuwe, Nederlandse pareltje dat inspiratie […]

Londen - In januari introduceerde modevakbeurs CIFF in Kopenhagen de eerste digitale showroom. Het initiatief kreeg toen weinig aandacht, maar nu de coronacrisis de mondiale mode-industrie heeft lamgelegd, kan het concept van de digitale showroom het seizoen misschien redden. In samenwerking met online […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN