(advertentie)
(advertentie)
 Trendstop Designer showrooms tijdens FW18-19 London Fashion Week Men’s

Het herenmodeteam van Trendstop introduceert de nieuwste Herfst Winter 2018-19 looks uit de meest inspirerende collecties van London Fashion Week Men’s. Gelegen in het centrum van de stad, biedt de Designer Showroom tentoonstellingsruimte aan de beste gevestigde en nieuwe talenten die de koers van de herenmode in Herfst Winter 2018-19 en de daaropvolgende seizoenen zullen bepalen. Onze samengestelde, uitgebreide catwalkbeelden en beursrapporten bieden u een deskundige analyse van de onmisbare merken en belangrijke invloeden van over de hele wereld, en beoordelen de commerciële waarde en levensduur van iedere trend zodat u de beste beslissingen kunt nemen.

Deze week krijgen lezers van FashionUnited een exclusief kijkje naar drie inspirerende Herfst Winter 2018-19 collecties. De belangrijke thema’s van het seizoen zijn hybride stijlen en de kunst van heruitvinding. Technische sportkleding krijgt bij Every Second Counts x Kazuki Karaishi een streetwear uitstraling, terwijl Léon Bara performance eigenschappen integreert in zijn door Japan geïnspireerde silhouetten. Nieuwe stoffenontwikkelingen zijn een essentieel element in veel collecties, waarbij Tonsure basisstukken voor heren verheft met het gebruik van onverwachte maar luxe stoffen.

Every Second Counts x Kazuki Karaishi

 Trendstop Designer showrooms tijdens FW18-19 London Fashion Week Men’s

Performance sportkledingmerk Every Second Counts werkt samen met mode- en accessoireontwerper Kazuki Karaishi voor een collectie sportkleding/streetwear die mode en functionaliteit samenbrengt. Met de nadruk op zowel constructie als comfort, biedt deze uiterst technische collectie een frisse benadering tot the sportmodemarkt.

Tonsure

 Trendstop Designer showrooms tijdens FW18-19 London Fashion Week Men’s

Met het New York van de jaren tachtig als inspiratiebron, speelt de FW18-19 collectie van Tonsure met stoffen en oppervlaktextuur. Merinowol en leer geven een tastbare draai aan de klassieke herengarderobe, met de heruitvinding van basisstukken en overhemden met gebreide constructies en wollen stoffen. In samenwerking met bedrijven als Limota en Lanificio Subalpino hebben traditionele prints een technisch, sportief element gekregen.

Léon Bara

 Trendstop Designer showrooms tijdens FW18-19 London Fashion Week Men’s

Met Japanse kleding en tatoeagemotieven van de Yakuza als inspiratie, combineert de Herfst Winter collectie van Léon Bara traditioneel vakmanschap met verfijnd utilitarisme. Stoffen met waterbestendige coating en robuuste, multifunctionele stukken, zoals hun innovatieve vest/draagtas hybriden, voegen een high performance, progressief aspect toe aan hedendaagse herenmodeontwerpen.

Exclusieve Aanbieding

Lezers van FashionUnited krijgen gratis toegang tot de London Trade Show Overview van Trendstop, een onmisbaar rapport over de belangrijke trends van de meest invloedrijke ontwerpers uit Londen. Klik op de banner voor uw gratis rapport.

 Trendstop Designer showrooms tijdens FW18-19 London Fashion Week Men’s

Trendstop is een van 's werelds meest vooraanstaande trendadviesbureaus op het gebied van mode, bekend vanwege zijn inzichtelijke trendanalyses en prognoses. Trendstop.com rekent H&M, Primark, Forever21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L'Oreal en MTV tot zijn klanten.

Beelden via Trendstop: Every Second Counts x Kazuki Karaishi Fall Winter 2018-19, Tonsure Fall Winter 2018-19, Léon Bara Fall Winter 2018-19

MODINT Credit & Finance heeft vanaf heden een nieuwe huisvesting betrokken in Arnhem, en heeft Zeist na meer dan 10 jaar verlaten.

”De keuze voor Arnhem lag voor de hand” aldus Frans van der Hoorn, “ArtEZ Fashion Design en Modekwartier Klarendal, geven deze provinciehoofdstad een creatief en cultureel aspect wat ons erg aanspreekt. Daarnaast biedt de grensregio een belangrijke entree naar Duitsland, onze 2 e thuismarkt, en is het samen met Nijmegen een centrum voor meer dan 35.000 bedrijven.”

Eenvoudig bereikbaar in Arnhem ligt het voormalige 90 ha grote AkzoNobel complex waar nu Industriepark Kleefse Waard (IPKW) is gevestigd. IPKW heeft op duurzame wijze gebouwen herontwikkeld en spant zich in om met gemeenschappelijke voorzieningen, bedrijven een innovatieve community te laten vormen. Een breed spectrum van o.a. cleantech ondernemingen werkt hier samen aan een circulaire economie.

“Back to our roots, want ruim 70 jaar geleden werden hier nog kunstvezels geproduceerd voor de textielindustrie.” Een dynamische omgeving binnen een duurzaam park in de stad die al veel bekende modeontwerpers inspireerde.

Jeroen Leijser vult aan: “Uiteraard zullen we onze klanten ook blijven ontmoeten in Zeist, waar Modint met INretail gehuisvest is. Op bijeenkomsten en afspraken kunnen we zaken efficiënt combineren met kennisuitwisseling en netwerk. Hoewel modestad Arnhem ook zeker een bezoek waard is.”

Algemeen

MODINT Credit & Finance is al meer dan 50 jaar leading in creditmanagement voor fashion, sport, schoenen, textiel en home & living. Zo’n 600 leveranciers binnen EU maken gebruik van financiering, kredietverzekering, credit checks en incasso, specifiek voor de sector. Naast de hoofdvestiging in Arnhem (www.ipkw.nl), wordt in Duitsland vanuit Kleve en Düsseldorf gewerkt. Modint Credit & Finance is onderdeel van de CRDT-Group.

Gabbiano Denim zet in op internationale groei

Het Nederlandse merk Gabbiano Denim presenteert tijdens Modefabriek de nieuwe wintercollectie 2018. De collectie zal op voororder worden verkocht in combinatie met korte termijn- en voorraadleveringen gedurende het seizoen. Dit nieuwe concept is een logische volgende stap voor het modebedrijf, dat internationale groeiambities heeft.

Nieuw concept

Anderhalf jaar geleden verhuisde Gabbiano Denim van het World Fashion Centre naar een eigen pand op Business Park Amsterdam Osdorp, waarmee de eerste stappen van het cash & carry-principe naar een volwaardig merk werden gezet. Alle afdelingen, van sales tot logistiek, zijn nu onder één dak gehuisvest. Het nieuwe hoofdkantoor voldoet volledig aan de verwachting die je van een gerenommeerd fashionbedrijf mag hebben en beschikt over een mooie showroom.

Commercieel manager Mike Boots: “We hebben deze stap genomen om verder te professionaliseren en groeien. Na een aantal jaren voorraadverkoop moeten wij nu naar een nieuwe werkwijze toe. Simpelweg omdat we uit ons jasje beginnen te groeien. Als je hierbij ook groei- en exportambities hebt, gaat je dit met voorraadverkoop alleen niet lukken. ”Gabbiano streeft ernaar om elk seizoen een vernieuwend beeld te laten zien in materialen en stoffen, zoals dat ook vanuit de markt wordt verwacht. Daarnaast verwachten klanten goede marges en verkoopondersteuning. Dit proces vergt nu eenmaal meer tijd.

Gabbiano Denim zet in op internationale groei

Nauwe samenwerking

Voor Gabbiano Denim staat een langdurige relatie met de klant hoog in het vaandel. “Wij doen er alles aan om het partnership te versterken en ervoor te zorgen dat retailers onze collecties goed verkopen. Denk aan ondersteuning in de vorm van POS-materiaal zoals showcards, advertenties, maar ook bescherming.” Met het nieuwe concept kan de detaillist bij de start van elk seizoen een aantrekkelijk collectiebeeld presenteren in de winkel waardoor Gabbiano meer zichtbaarheid krijgt en het rendement zal verbeteren.” Hierbij geeft het merk een uitstekende marge en biedt het de retailer zeer interessante tools om de doorverkoop en de resultaten te verbeteren. Boots: “Ook zitten we bij nabestellen niet meer vast aan pakketten van acht of tien stuks. Retailers krijgen nu bij het plaatsen van een voororder toegang tot ons vernieuwde B2B-portaal. Hierbij is het mogelijk om losse maten bij te bestellen.”

Gabbiano Denim zet in op internationale groei

Het juiste artikel op het juiste tijdstip

Achter de schermen is het bedrijf al twee jaar bezig om alle afdelingen klaar te stomen voor het nieuwe concept. Zo werden er bijvoorbeeld een marketing- en een stylingafdeling opgezet. Helemaal nieuw is deze werkwijze overigens niet voor Gabbiano Denim. De tienercollectie werd al volledig op basis van voororder geleverd. Retailers die zowel de heren- als de jongenscollectie verkopen zijn hier dus al mee vertrouwd. Nog een voordeel van meerdere levermomenten is dat de facturendruk daalt. Daarnaast worden artikelen op het juiste tijdstip geleverd, zodat de shorts en singlets niet al in januari in de winkel hangen, in afwachting van mooi weer.

Snel schakelen

De flexibiliteit waar Gabbiano Denim groot mee is geworden blijft een belangrijke pijler. “Wij produceren binnen Europa en hebben daardoor een korte productie- en transporttijd”, licht Boots toe. De komende jaren richt het modebedrijf zich op internationale groei. “De focus ligt in eerste instantie op België en Duitsland omdat deze markten goed aansluiten bij onze stijl en werkwijze. Ondanks dit zullen wij ervoor waken de flexibiliteit niet te verliezen. De Nederlandse markt is en zal altijd onze belangrijkste markt blijven.”

Sneaker Adidas en Berlijnse OV met gratis jaarkaart binnen dag uitverkocht

De Duitse sportgigant Adidas werkt voor haar nieuwste sneaker samen met een niet alledaagse partner: samen met het Berlijnse vervoersbedrijf BVG brengt het een schoen uit waarbij een jaarkaart voor de bus, tram en metro zit.

Voor de gelegenheid is het populaire EQT-model van Adidas voorzien van een BVG-tint. De hiel van de BVG x adidas EQT Support 93/Berlin bevat dezelfde print als de stoelen in de Berlijnse metro, terwijl het geel-zwart in de schoen verwijst naar de buitenkant van de voertuigen. Aan de tong zit een label vast, die tot het eind van het jaar dienst doet als jaarkaart voor het openbaar vervoer in de Duitse hoofdstad. De verkoopprijs van de schoen bedroeg 180 euro.

Normaliter kost een jaarkaart 761 euro. Met de schoenen besparen OV-reizigers dus 581 euro. Sinds zondagavond lagen sneaker-fanaten al voor de ingang van de enige twee verkooppunten, sneakerwinkel Overkill en de Adidas Originals flagshipstore. De eerste exemplaren staan inmiddels voor duizend euro te koop op het internet. De samenwerking is onderdeel van een campagne van het vervoersbedrijf om het imago wat op te krikken.

Beeld: Adidas

ByBorre op Parijse mannenmodeweek met innovatieve mobiele showroom

Voor de derde keer op een rij verplaatst de mobiele showroom van ByBorre zich naar de mannenmodeweek van Parijs. In de week van 17 tot 24 januari rijdt de truck met de herfst/ wintercollectie 2018 door Parijs en fungeert het Amsterdamse label als shuttle-service voor pers en inkopers.

Bouwend op het succes van de mobiele showroom van de voorgaande jaren, heeft ByBorre dit seizoen de handen ineengeslagen met DS Automobiles en uitgebreid met de shuttleservice. Inkopers en pers kunnen via een app (vergelijkbaar met die van Uber) een shuttleservice naar de showroom bestellen om vervolgens ook naar hun volgende afspraak of show gebracht te worden. In de mobiele showroom wordt de herfst/ wintercollectie van ByBorre, inclusief de nieuwe On-Pattern collectie, gepresenteerd.

ByBorre is een Amsterdam-based textiel innovatie studio. De afgelopen zes jaar hebben zij samengewerkt met onder andere Nike, Wings + Horns, The North Face en Daniel Arsham. Kenmerkend voor ByBorre zijn de handgemaakte technieken die, door directe interactie met de circular knitting machines, de studio volledige vrijheid geven om te experimenteren en nieuwe mogelijkheden te ontdekken op het gebied van textiel.

Het bestellen van de shuttle en het maken van een afspraak gaat via de website van het label.

Beeld: ByBorre

Maak kennis met digitaal agentschap Splexs op de Modefabriek

Het nieuwe online platform Splexs (Split Export System) verbindt retailers met textielleveranciers in Turkije om samen inkoopvoordeel te behalen. Tijdens de Modefabriek presenteert Splexs zich tevens als digitaal agentschap van diverse Turkse fabrikanten met mooie dames- en herenmerken.

“De wereld is ons speelveld. Daar maken we eigenlijk nog veel te weinig gebruik van”, stelt ondernemer Danny Casimir. In zijn favoriete boek ‘De aarde is plat: ontdekkingsreis door een geglobaliseerde wereld’ schetst Thomas Friedman hoe individuen de mogelijkheid krijgen om op wereldschaal samen te werken en te concurreren. “Door globalisering en technologische vooruitgang is het mogelijk voor bedrijven om wereldwijd omzetstromen te creëren.”

Jongensdroom

Casimir is een zakenman in hart en nieren. Op twaalfjarige leeftijd verhuurde hij zijn vaders Casio-horloge aan klasgenoten en ontdekte zo zijn passie voor het ondernemerschap. Het idee voor inkoopplatform Splexs ontstond drie jaar geleden. Als handelaar in consumentengoederen maakte hij de verbinding tussen Europese bedrijven en fabrikanten uit onder andere Azië. “Ik merkte dat de minimale afname van producten een struikelblok was voor veel kleine bedrijven, daarom ben ik gaan consolideren. Stel dat de minimale afname duizend stuks is, dan probeer ik vijf klanten te vinden die elk tweehonderd stuks willen afnemen. Om dit proces te digitaliseren heb ik een geavanceerd systeem laten bouwen. Van jongs af aan heb ik een liefde voor mode en ik heb gewerkt voor merken als Hugo Boss en Armani. Vandaar mijn keuze om de focus te leggen op de fashionbranche. Na een uitvoerige testperiode gaat het platform deze maand live.”

Maak kennis met digitaal agentschap Splexs op de Modefabriek

Digitale agent

Tijdens de Modefabriek vertegenwoordigt Splexs een aantal Turkse fabrikanten met mooie dames- en herenmerken onder de naam United Fashion. Retailers zijn van harte welkom om de veelzijdige collectie te komen bekijken. “Interessant aan dit concept is dat we met verschillende designers samenwerken waardoor we ons niet laten beperken door één stijl”, aldus Casimir. “Als digitale agent brengen we Turkse leveranciers in contact met lokale agenten en retailers wereldwijd. Stel: je bent een agent uit Rusland. Dan kun je je vrijblijvend aanmelden op Splexs, waarna je door ons gescreend wordt. Hierna kun je in contact komen met leveranciers die over een agenturenpakket beschikken. Vervolgens ga je naar alle winkels toe waar je de collectie kunt verkopen. Alle administratieve zaken en omzetten worden automatisch geregistreerd via ons systeem en de agent verdient een commissie op alle verkopen.”

Wereldwijde afzet

Het voordeel van deze werkwijze is dat er geen marktonderzoek hoeft te worden verricht in een onbekend land. De agenten zin immers goed bekend met hun eigen afzetmarkt. Daarnaast hebben zij de vrijheid om zelf hun tijd in te delen, net als het model bij taxidienst Uber. Alle leveranciers worden getoetst op kwaliteit. Hiervoor werkt Splexs nauw samen met de Turkse overheid en het consulaat. “Zo weten we zeker dat we met betrouwbare partijen samenwerken en kunnen retailers en agenten veilig zakendoen met Turkse textielfabrikanten via ons platform.” Casimir kijkt ernaar uit om op de Modefabriek in contact te komen met Nederlandse agenten, maar ook met merken die op zoek zijn naar wereldwijde afzet. Uiteraard staat hij zelf klaar om alle vragen omtrent het nieuwe B2B-inkoopplatform Splexs te beantwoorden. “Mijn missie is om verandering te brengen in de mode-industrie én werkgelegenheid te creëren.”

+31 (0)20-4109498
[email protected]
www.splexs.com

Haute couture en bijzonder vakmanschap (II): Plooiwerk van Atelier Lognon

Sinds 1945 specialiseert modehuis Atelier Lognon zich in het maken van geplooide stoffen, en de technieken die het gebruikt zijn steeds hetzelfde gebleven. Het atelier, dat sinds 2013 onder modehuis Chanel valt, werkt op een bijzondere manier waar veel merken naar op zoek zijn.

Wanneer een onbewerkte, gladde stof in handen komt van één van de vakmannen van Atelier Lognon, kan deze vele verschillende vormen aannemen. Het is een vaardigheid die Gérard Georges Lognon, achterkleinzoon van Emilie die het bedrijf in 1853 oprichtte, omschrijft als het ‘’uitrusten van stoffen met iets extra’s’’. De leiding over de studio werd vier generaties lang van ouder op kind doorgegeven, maar na Gérard Georges was er geen opvolger. Gelukkig was daar Chanel’s dochteronderneming Paraffection, een onderneming die zich wijdt aan het ontwikkelen van vaardigheden in de branche, die Atelier Lognon in 2013 overnam en op die manier garandeerde dat dit bijzondere vakmanschap in de 21e eeuw niet verloren zou gaan. De overname betekende tevens dat de werkzaamheden van het bedrijf zijn vertrokken uit het chique Parijs om zich bij ‘La Manufacture des Allumettes’ in Aubervilliers (93) te vestigen, naast laarzenmaker Massaro en kledingmaker Michel (beide overgenomen door Chanel).

Haute couture en bijzonder vakmanschap (II): Plooiwerk van Atelier Lognon

Meer dan 3.000 verschillende soorten plooien

Van coated plooien en stolpplooien, ronde plooien, flexibele plooien die worden gebruikt om te draperen, accordeon plooien, Watteau plooien tot Fortuny plooien die zijn geïnspireerd op Griekse wollen tunieken: ongeacht het effect dat wordt nagestreefd, wordt gebruik gemaakt van een unieke Kraft-mal (ongeveer 3.000 op voorraad), waarvan de oudste versie ongeveer dateert uit 1900. De productieprocessen zijn echter sinds het begin van de twintigste eeuw niet veranderd. Het begint allemaal met het strijken en glad maken van de stof (zijde, crêpe, tule, mousseline, organza, fluweel maar ook materialen als leer of polyester). Hierna wordt de stof parallel aan en naast de kartonnen mal geplaatst, er vervolgens in opgerold en dan minimaal één en maximaal anderhalf uur - afhankelijk van de soort stof - in een oven geplaatst waarin de temperatuur varieert tussen de 85 °C en 100 °C. Als dit erop zit, wordt het geheel twee dagen lang met rust gelaten, zodat het kan afkoelen en de stof haar definitieve plooien kan aannemen voordat zij wordt gescheiden van de mal. Het lijkt wel magie…

Uniek erfgoed

Lognon is altijd een gewaardeerd partner van de modeindustrie geweest, dankzij banden met Gabrielle Chanel, Christian Dior, Nina Ricci en zelfs Hubert Givenchy sinds het prille begin, hoewel enkelen er vandaag de dag voor kiezen te werken met haute couture en ready-to-wear ontwerpstudio’s. Naast deze klassieke namen weten ook hedendaagse ontwerpers als Vanessa Bruno, Claudine Ivari, Christine Phung en zelfs de Parijse Opera Atelier Lognon te vinden. Wat het verzoek ook is - enkele honderden tassen van lamsleer, horlogedoosjes van glas of een couture jurk - de artiesten van het atelier draaien hun hand niet om voor een uitdaging. “Het is een bijzondere plaats waar innovatieve en exclusieve plooien tot stand komen die andere modehuizen niet kunnen evenaren,” legt ontwerpster Christine Phung uit. Zelf heeft Phung al meermaals stukken door het Atelier laten maken. “Het kost wel wat, maar het is een privilege om je collectie door absolute vakmensen te laten vervaardigen met de hand.”

Haute couture en bijzonder vakmanschap (II): Plooiwerk van Atelier Lognon

Georges Lognon heeft zijn vaardigheden al werkende geleerd. Kennis wordt overgedragen door het toe te passen, en iedere generatie voegt weer iets toe in de vorm van eigen innovaties. “Het is een proces van vooruitgang in de loop der jaren,” aldus de vakman vlak voor hij met pensioen ging. “Plooien bestonden al lang voordat wij er waren, in de tijd van de Grieken en de Romeinen.” En het is een verhaal waarvan het einde nog lang niet in zicht is!

Vrijdag 19 januari publiceert FashionUnited Haute couture en bijzonder vakmanschap (III): het borduurwerk van Lesage

Vertaling en bewerking: May-Anne Oltmans

Dit wordt het modenieuws van week 3

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 3. Hieronder volgen de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 15 tot en met 21 januari.

Modefabriek

Modevakbeurs Modefabriek vindt plaats op zondag 21 en maandag 22 januari. FashionUnited brengt deze dagen verslag uit.

Dit wordt het modenieuws van week 3

Soul Salon

In hetzelfde weekend vindt ook de tweede editie van modevakbeurs Soul Salon plaats. De beurs met focus op duurzaamheid vestigt zich twee dagen lang in de Gashouder in Amsterdam. Er staan ruim 100 exposanten op de beurs. FashionUnited neemt een kijkje op de nieuwe beurs en brengt verslag uit.

25 studenten Fashion Design HKU presenteren werk

Op vrijdag 19 januari opent de expositie van de derdejaars Fashion Design studenten van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU). Vijfentwintig studenten zullen hun werk van het afgelopen half jaar laten zien op twee locaties, Kunstliefde en Academiegalerie. De expositie is tot en met 28 januari te zien.

Modevakbeurzen in Berlijn van start

De Duitse beurzen gaan deze week van start en FashionUnited is onder andere aanwezig tijdens Premium in Berlijn.

Dit wordt het modenieuws van week 3

Paris Fashion Week

Na Milaan Fashion Week en Pitti Uomo is de aandacht verschoven naar Parijs. Dat betekent dat de stad vijf dagen in het teken staat van mannenmode.

De complete Street Called Madison collectie vind je nu in de webshop

Shop de kleding van het hippe urban merk voor tieners Street Called Madison nu online! De complete collectie vind je in één duidelijk overzicht op de ‘Buy Online’ pagina.

Street Called Madison is ontworpen in samenwerking met een groep tieners. De verschillende collecties hebben ieder hun eigen verhaal. Zo bestaat de meisjeslijn uit het verhaal van Luna Hill en de jongenscollectie over Charlie Ray. Deze personages groeiden samen op in Madison Street, samen met het hondje Mr. Spikey, die ook een belangrijke rol speelt in de kledinglijn.

Met de collecties van Street Called Madison kun je zowel een geklede als een funky look creëren door verschillende items klassiek of juist gewaagd te combineren. In de rustig getinte collectie zie je veel ruiten en uni items met een eigenwijze urban uitstraling. Street Called Madison geeft je een ruime keuze uit de meest trendvolle shirts, rokjes, overhemden, jurken, truien en jassen.

Koop de collectie nu in de Street Called Madison shop online.

Sportgigant Puma sleept Philipp Plein voor de rechter. Puma is van mening dat de springende tijger, als print gebruik op sportmode van Philipp Plein, inbreuk maakt op het handelsmerk van Puma. Inmiddels ligt er een gerechtelijk bevel in thuisland Duitsland dat Philipp Plein verbiedt verder te gaan met de verkoop van de collectie, zo verklaart een woordvoerder van Puma tegenover persbureau Reuters.

“Tegen het einde van 2017 kwamen wij erachter dat Philipp Plein gestart was met de verkoop van zijn sport-lijn, waarop hij de specifieke kat gebruikte op t-shirts, capuchontruien, schoenen,” aldus Neil Narriman, hoofd intellectuele eigendommen bij Puma. Volgens Narriman zijn er ook in het design van de collectie gelijkenissen te zien met producten van Puma.

Een rechtbank in Düsseldorf heeft besloten dat Plein moet stoppen met de verkoop van de sportcollectie in Duitsland, aldus Puma. Vooralsnog is de collectie nog beschikbaar op de Duitse webshop van het merk. Puma laat weten bereid te zijn ook in andere landen stappen tegen Plein te ondernemen.

In een reactie tegenover dagblad Bild laat de ontwerper weten zich van geen kwaad bewust te zijn. “Ik zie absoluut geen gelijkenissen tussen een springend poesje en onze Plein Sport-tijger. We hebben niks verkeerd gedaan.” Als antwoord op de ontstane commotie is Plein een campagne gestart, waarbij klanten hun oude Puma-schoenen op kunnen sturen voor extra korting op de nieuwe sportcollectie van het merk.

Het label van de Duitse ontwerper Philipp Plein (1978) werd in 1998 opgericht in Zwitserland en brengt sinds 2004 kleding op de markt. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in het Zwitserse Lugano. Philipp Plein heeft wereldwijd 120 winkels, inclusief flagshipstores in Milaan, Parijs, New York, Londen, Los Angeles en Hongkong. In Nederland heeft het merk drie winkels in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven.

The rule of life is simple: Hunt or get hunted..........BE A TIGER !

Een bericht gedeeld door Philipp Plein (@philippplein78) op