Het stoffenteam van Trendstop presenteert aan de lezers van FashionUnited de belangrijke thema’s uit Spinexpo in Parijs. Spinexpo, gevestigd in het Cité de la mode du Design naast de rivier de Seine, is de vooraanstaande internationale branchebevoorradingstentoonstelling, gericht op innovatie en creativiteit […]

Het is geen geheim dat in het huidige retaillandschap retailers concurrentie hebben van webshops. Door het huidige online aanbod is het voor retailers lastig om te concurreren op bijvoorbeeld prijs en collectie. Retailers zijn daarom altijd op zoek naar nieuwe manieren om onderscheidend te blijven en […]

Wat komt na Multichannel? Omnichannel. De stap van simpelweg verkopen op meerdere kanalen naar het écht integreren van de diverse kanalen wordt veelal gezien als de toekomst van ondernemen. Het is niet meer genoeg om een webshop naast je winkel te hebben (of vice versa). De consument verwacht namelijk […]

Het Italiaanse modehuis Fendi heeft zijn lancering voor het tweede deel van de #MeandMyPeekaboo-campagne aan WWD bekendgemaakt. De Fendi-campagne wordt 11 juli aanstaande op de sociale media van het modehuis gelanceerd. Op de foto’s en in de videobeelden zijn Kim Kardashian met haar moeder Kris Jenner […]

Burberry slaat de handen ineen met de iconische Britse ontwerpster Vivienne Westwood voor een limited edition-collectie. Deze zal in december van dit jaar worden gelanceerd, maakte het modehuis dit weekend bekend middels een Instagrampost. Het gaat om een capsulecollectie bestaande uit vernieuwde uitgaven […]

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 28. Hieronder volgen de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 9 tot en met 15 juli. Wear It Festival Berlijn: Cyborgs, nerds en de toekomst van mode Slechts enkele jaren geleden, toen […]

Asos heeft een rolstoelbestendige jumpsuit gelanceerd. De online retailer bedacht de jumpsuit samen met paralympiër Chloe Ball-Hopkins. Hopkins staat ook model voor de campagne. Op het Twitteraccount van Hopkins vertelt de atleet trots te zijn mode voor iedereen beschikbaar te maken. Ze voegt daar aan […]

REPORTAGE In de ontwerpen van Oso Couture smelten culturen en tijden samen. Ontwerper en eigenaar Achmed Oso haalde voor zijn derde Couture- collectie, die donderdagavond in de AkzoNobel Art Space in Amsterdam getoond werd, inspiratie uit zijn Syrische wortels en combineerde dit met eigentijds Europese […]

ACHTERGRONDBeroemdheden ondertekenen keer op keer licentieovereenkomsten. Het zou echter een vergissing zijn om Rihanna’s inspanningen op het gebied van mode en beauty daar ook onder te scharen. Fans van Rihanna kopen 3,7 keer vaker haar producten dan fans van andere beroemdheden, blijkt uit onderzoek […]

Hoe het idee van perfecte parfum voor mannen is veranderd. Wie denkt dat parfum nog steeds meer voor vrouwen is heeft het mis. Sinds de jaren 50 neemt het gebruik van parfum onder mannen toe. Vanaf dat moment kwam er naast de geparfumeerde aftershave en traditionele Eau de cologne namelijk ook speciale […]