Het nieuwe Belgische mode- en accessoiremerk Moon Games komt met een bijzondere reeks tassen. In samenwerking met het Zuid-Afrikaanse accessoiremerk The Wren Design ontwikkelde het merk een collectie gerecyclede tassen, clutches en laptophoezen, gemaakt van de resten van cementzakken en het papier van […]

Het is een wereldberoemde foto van David Bowie: hij staat wijdbeens tegen een knalrode achtergrond, gehuld in een glanzend zwart broekpak met wijde, afgeronde pijpen en grafische witte lijnen. Het pak heeft wel iets van een uitvergrote, omgesmolten langspeelplaat. Kansai Yamamoto, de ontwerper van het […]

ACHTERGRONDVoor modebedrijven is het een constante uitdaging om in te schatten hoeveel en welke kledingstukken zij zullen verkopen. Dit gebeurt ook nog eens maanden voordat consumenten de producten daadwerkelijk kunnen kopen. De speculatieve aard van de toeleveringsketen heeft geleid tot overproductie […]

De Japanse modeontwerper Kansai Yamamoto is op 21 juli overleden, op 76-jarige leeftijd. Dat melden internationale media, waaronder CNN, vandaag op basis van een officieel bericht op de Instagrampagina van zijn merk. Yamamoto leed sinds maart dit jaar aan leukemie. Zijn dochter Mirai zei in een Instagrampost […]

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 30. Dit staat op de redactie agenda van maandag 27 juli tot en met zondag 2 augustus 2020. Een kwestie van snelheid: waarom de sportindustrie minder wordt beïnvloed door de crisis De sportindustrie […]

Het Council of Fashion Designers of America (CFDA) lanceert dit najaar Runway360: een digitaal platform dat “elk aspect van een collectielancering samenbrengt in een ‘one-stop-shop’ omgeving”, zo is in een persbericht van het CFDA te lezen. Het platform is bedoeld om Amerikaanse ontwerpers te ondersteunen […]

IN BEELDIlse Horck, eigenaar van het schoenen- en tassenmerk Kop en Staart, introduceert een nieuw sneakermerk met de naam MadOre. Het merk, dat Horck ontwikkelde tijdens de coronatijd, staat voor klassieke, luxueuze sneakers. De naam van het merk komt van het Franse m’adore, wat ‘houd van mij’ betekent. […]

Ook in de mode-industrie is een digitaliseringsproces gaande. De uitbraak van het coronavirus met verstoringen in de wereldwijde supply chains tot gevolg heeft dat proces verder versneld. In deze digitale wereld is de fysieke en intieme beleving van modeshows slechts een herinnering. In dit artikel […]

Tango lanceert na 5-jarig bestaan dit najaar zijn eerste nationale tv-campagne. De ‘It takes two to Tango'-commercial zal vanaf eind september op onder meer de RTL-zenders te zien zijn. De campagne De merkcampagne wordt eind september geactiveerd en zal twee weken lang op alle Ad Alliance kanalen te […]

De stoffen voor zomer 2021 zijn ruwweg onder te verdelen in twee belangrijke thema’s: Lightness en Raw Surfaces. Daarnaast vielen twee stoffen extra op tijdens de Premiere Vision: de hoeveelheid breisels en de aandacht voor denim. Uiteraard passen deze stoffen ook weer bij de overkoepelende thema’s, […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN