Tommy Hilfiger, eigendom van PVH Corp, vervolgt zijn TommyNow-wereldtournee. Na ‘See Now, By Now’-shows in New York, Los Angeles, Londen en Milaan te hebben gepresenteerd, heeft het Amerikaanse modemerk aangekondigd op 4 september 2018 in Shanghai, China, neer te strijken. Tommy Hilfiger laat middels […]

Het is innovatie wat de klok luidt bij O'Neill. Wijlen oprichter Jack O'Neill introduceerde de eerste wetsuit en sindsdien zit innoveren bij het merk in het DNA. Ook de nieuwe Spring/Summer 2019 collectie staat bol van positieve veranderingen. Van de vernieuwde Superkini tot No-tie Fly Boardshorts en […]

Er was eens een tijd waarin luxe werd gedefinieerd als deels aspiratie, deels exclusiviteit en deels te duur. Het waren de Hermès-tas, het Cartier-horloge en de kasjmier designerjas die gelijk stonden aan status, goede smaak en vooral ongeëvenaarde rijkdom. Merken communiceerden hun campagnes via tijdschriften, […]

Heeft u het modenieuws op de voet gevolgd? Test uw kennis door FashionUnited's 5-delige quiz over de koppen van juni te maken. Altijd al up-to-date zijn over de laatste ontwikkelingen in de modeindustrie? Meldt u aan voor de FashionUnited nieuwsbrief! Voeg u toe aan een netwerk van ondernemers, CEO's, […]

Amsterdenim won onlangs de “Best Video Award 2018” bij de Best Social Media Awards voor de “Amsterdam Jeans Brand” video, gemaakt in samenwerking met De Speld. De video is te zien op www.amsterdenim.com en wordt vertoond op de Premium beurs in Berlijn en de Modefabriek in Amsterdam.Deze prijs en de […]

De Britse ontwerper Eleanor McDonald bleek woensdagavond de grote winnaar van de International Talent Support (ITS) Awards 2018. Ze ging niet alleen naar huis met de ITS Award offered by Allianz, maar ook met de Camera Nazionale Della Moda Award én de Tomorrow Award. Aan het eind van de avond kon ze […]

NORTH HALL op Modefabriek is uitgegroeid tot een heuse community, een eigen modewereld aangedreven door een voorhoede van ‘innovators’ en ‘influencers’ en alles wat de nieuwe generatie designers, ondernemers en consumenten cool vindt. Ambitie en optimisme zijn hier een en […]

Arma slaat een nieuwe weg in: het merk is een rebranding ondergaan maar lanceert ook een nieuw label, Studio AR. Dit maakt het merk bekend in een persbericht. De rebranding en de lancering moeten ervoor zorgen dat het zich beter kan onderscheiden in de markt. De nieuwe positionering van het ledermerk […]

We hebben het thema van het congres, ‘Building a Smart Future for Fashion’ uitgewerkt in een tweedaags conferentieprogramma, dat bestaat uit keynote speeches en panelsessies. Vanwege het internationale karakter van het congres komen er sprekers uit de hele wereld. In de eerste keynote sessie spreekt […]

HIGHLIGHTS De debuut editie van We Make M-ODE werd zondagmiddag afgesloten met ‘fashion fair’ Circl en Wow Fashion Inside Out op het Bos en Lommerplein met workshops, exposities en een kledingmarkt. Het multidisciplinaire mode-evenement, dat van 21 tot en met 24 juni plaatsvond, dient als versterken […]