Het Council of Fashion Designers of America heeft op zijn website de genomineerden van de jaarlijkse CFDA-Awards bekendgemaakt. De Belgische ontwerper Dries van Noten is genomineerd voor de prijs in twee categorieën: Global Men’s Designer of the Year en Global Women’s Designer of the Year. Het CFDA […]

Begin deze maand werd de komst van Qubz aangekondigd, het splinternieuwe mannenmodemerk van de No Excess Group. Het merk zou zich gaan richten op functionele mannenmode met een sportieve uitstraling. “Basisitems met felle details,” zo beschreef brandmanager Mark Zwijsen de lijn destijds. “Optimistisch, […]

IN BEELD‘Een epiloog die voelt als een ouverture’. Zo omschreef Alessandro Michele de presentatie van de Gucci-resortcollectie, ‘Epilogue’ getiteld, die vrijdag plaatsvond tijdens Milan Fashion Week. De presentatie bestond uit een twaalf uur durende livestream die kijkers een blik achter de schermen […]

INTERVIEWModeinkopers hebben de laatste weken hun front row zitplaatsen moeten inruilen voor zoom meetings om hun keuzes voor het lente-/zomerseizoen van 2021 te maken, nu modeweken en beurzen zijn afgeblazen of ingeruild voor een digitale variant. Heeft de pandemie ervoor gezorgd dat inkopers hun orders […]

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 30. Dit staat op de redactie agenda van maandag 20 juli tot en met zondag 26 juli 2020. Een meer persoonlijke klantbenadering: 5 tips voor een betere online winkelervaring In de huidige situatie verschuift […]

Online platform Enable the Label biedt buitenlandse, opkomende modemerken de mogelijkheid om voet aan de grond te krijgen in Nederland. Enerzijds door de verkoop te stimuleren via de webshop die voldoet aan de wensen en eisen van de Nederlandse consument. Anderzijds door het opstarten van marketingactiviteiten […]

Diesel heeft samen met het Zweedse bedrijf Polygiene een innovatieve bewerking voor denim ontwikkeld die virale activiteit tot 99 procent schijnt te kunnen weren, zo meldt het Italiaanse merk in een persbericht. De ViralOff bewerking zal in een deel van de lente-/zomercollectie voor 2021 gebruikt worden. […]

Lidl heeft in Londen een paar sneakers gelanceerd dat in sommige landen slechts 12,99 euro kost. De vraag naar de felgekleurde sneakers is in Groot-Brittannië zo groot dat de gelimiteerde voorraad van de sneaker en Lidl-gekte de doorverkoopprijs al hebben opgedreven tot omgerekend zo rond de 500 euro, […]

New York - Fashion Weeks zijn al sinds 1943 een professioneel hoogtepunt voor redacteuren en inkopers. Hun identiteitsgevoel en eigenbelang werden versterkt door voor welke shows zij werden uitgenodigd en in welke rij ze zaten. Dankzij de ronde New York-Londen-Milaan-Parijs kregen zij toegang tot de […]

De eerste online Paris Fashion Week heeft video’s aan elkaar geschakeld in een formaat dat ver weg staat van een klassieke modeshow. Niet iedereen was even gecharmeerd van de nieuwigheden. Sommige critici waren teleurgesteld over de vorm van de presentaties, vonden ze te veel op commerciële campagnes […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN