Bottega Veneta heeft een nieuw digitaal magazine gelanceerd, genaamd Issue. Het tijdschrift verschijnt vier keer per jaar online en is een audiovisuele ervaring en samengesteld met onder andere Barbara Hulanicki, Missy Elliott en Walter Pfeiffer. Er zijn artikelen over mode en catwalkbeelden, maar ook […]

Nederlands merk Cruèl heeft de handen ineen geslagen met schoenenmerk Bronx, zo laat oprichter en ontwerper William Ampofo weten aan FashionUnited. De capsule collectie bestaat uit zes gedeconstrueerde schoenen. De schoenen zijn beschikbaar in wit en zwart en zijn vanaf vandaag beschikbaar op de website […]

INTERVIEW"De productie van een bril kost minder dan 10 euro. Dus waarom 500 euro betalen?" Dat is het eerste wat je leest als je op de website van het Europese brillenmerk Polette komt.Het bedrijf werd 10 jaar geleden gelanceerd door Pauline Cousseau en Pierre Wizman, twee Franse expats die geschokt […]

Maandelijks selecteert FashionUnited een aantal duurzaamheidsinspanningen uit de mode industrie uit binnen- en buitenland. Tien nieuwtjes van maart 2021. Europees Parlement voert nieuwe wetgeving in Op 10 maart 2021 stemde het Europees Parlement over een wet die het verplicht maakt voor bedrijven om […]

INTERVIEWDe wereld heeft even moeten wachten op een nieuwe collectie van Xhosa, het mannenmodelabel van Giorgio en Onitcha Toppin. De laatste, een poëtische collectie van piekfijn gesneden, utility wear-achtige kledingstukken, verscheen in 2018. De afgelopen twee jaar zat het tweetal echter allesbehalve […]

“Honger hebben zou geen teken van succes mogen zijn,” zei Karel Elson, het Britse model dat in de jaren negentig bekend werd en modeshows liep voor Marc Jacobs, Jean-Paul Gaultier, Chanel, Versace, YSL, Alexander McQueen, Dior, Anna Sui, Gucci en Moschino, en de covers sierde van de grootste internationale […]

Nike sleept MSCHF Product Studio, het productiebedrijf dat samenwerkte met Lil Nas X, voor de rechter vanwege inbraak op het handelsmerk, zo meldt Duits nieuwsbureau DPA. Lil Nas X ontwierp de zogenoemde ‘Satan’ schoen en die was maandag, volgens MSCHF, binnen minder dan een minuut tijd uitverkocht, […]

Door de coronacrisis worden merken en retailers geconfronteerd met een compleet nieuwe situatie. Retailers vinden het lastig om in te kopen: stel dat de winkels weer gesloten moeten worden? Dameslabel Mara May besloot de supply chain zo aan te passen dat klanten tot en met juni de FW21-collectie kunnen […]

Bloemen die periodiek aan de deur worden gebracht, twee nieuwe panty’s die elke maand worden bezorgd of een maaltijdbox, allemaal vormen van product abonnementen. Uit onderzoek van Multiscope blijkt dat 15 procent van de Nederlanders een abonnement heeft op een fysiek product. Het onderzoek werd uitgevoerd […]

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 13. Dit staat op de redactie agenda van maandag 29 maart tot en met zondag 4 april. Op de kalender PVH Q4 - 30 maartDinsdag presenteert PVH haar financiële resultaten over de periode Q4. Guess Q4 - […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN