De nieuwe stijlen voor vrouw en man zijn een fashionable toevoeging op de vaste circulaire collectie. Alle jeans zijn gemaakt met natuurlijke materialen en duurzame processen. De stijlen bestaan uit 23-40% post-consumer gerecyclede denim en biologisch katoen. Voorloper in circulaire denim MUD Jeans […]

En dat gaat prima samen met het resetten van de fashion industrie Iedereen heeft het over duurzaamheid in de mode. En ja, dat begint bij duurzame en biologische materialen. Maar daar houdt het voor fashionlabel Zoe Karssen niet mee op. Integendeel. “We hebben onze supply chain zo omgeturnd dat we produceren […]

Beeld: The North Face x Gucci Aan de tijd van joggingbroeken, sloffen en sjaals komt langzamerhand een einde, zo blijkt uit de meest recente Lyst-index, die vandaag verscheen. Onder de populairste producten van het kwartaal waren verschillende sneakers in knalkleuren, gifgroene Attico-muiltjes met hak, […]

Ook in tijden van Coronamaatregelen en geen stages…. Wat een tijd om student te zijn... je zult maar jong zijn en een vak willen leren… Gelukkig kan het vakonderwijs in Denim City gewoon doorgaan. Ook gedurende lockdown’s worden hier lessen gegeven in denim, design, duurzaamheid en innovatie. Niet alleen […]

Het grootste verticaal geïntegreerde denimbedrijf van Pakistan, Soorty, heeft een initiatief voor biologisch katoen gelanceerd in samenwerking met het WWF Pakistan en het departement Landbouw Extensie, Balochistan, samen met de steun en input van de Laudes Foundation. Het Soorty Organic Cotton Initiative […]

Spijkerbroeken zijn het meest populaire kledingstuk in onze kast, gedragen door presidenten en Amazon-medewerkers, tech-nerds en ‘suburban’ moeders, Albert Einstein en Bruce Springsteen. De jeans van Levi's, met hun geschiedenis van het uitrusten van helden uit de arbeidersklasse - cowboys, houthakkers, […]

Het Amerikaanse modemerk Frame, vooral bekend van zijn denim, is een samenwerking aangegaan met virtueel winkelplatform Hero om klanten online virtueel te laten winkelen. Volgens het merk heeft de nieuwe virtuele dienst de gemiddelde orderwaarde van Frame met 61 procent doen stijgen. Klanten kunnen […]

Long John is een online denim magazine dat is opgericht door Wouter Munnichs uit Nederland. Dit jaar is hij alweer 10 jaar actief met dit denim initiatief. Sinds 2011 deelt hij dagelijks updates met het laatste denim nieuws en denim gerelateerde onderwerpen binnen de populaire en actieve denim branche. […]

De denimindustrie, is een van de meest vervuilende sectoren ter wereld. Er is veel gebeurd in de sector sinds Levi Strauss in 1873 zijn eerste blauwe spijkerbroek ontwikkelde voor goudzoekers in de omgeving van San Francisco. Deze eerste Levi’s spijkerbroek was ontworpen voor mannen. Vrouwen moesten […]

Elk seizoen weer zorgt Amsterdenim voor een nieuwe collectie met jeans. Amsterdam is de blauwdruk voor elke collectie. Zo heeft de jeans drie riemlussen op de achterkant die verwijzen naar de drie kruizen uit het wapen van Amsterdam. De drie kruizen vind je ook terug op de knopen van de jeans. De bovenste […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN