Modeontwerper Sjaak Hullekes van het label Hul le Kes en ReShare Store, het tweedehands winkelconcept van het Leger des Heils, openen een pop-up winkel in Amsterdam. Voor de gelegenheid creëerde Hullekes de ‘Hul le Kes ReShared’ collectie, zo blijkt uit een persbericht. Het idee achter de samenwerkingscollectie […]

Al eerder heb je kunnen lezen over online platform Enable the Label (ETL). Een nieuw B2C platform dat opkomende labels uit Europa introduceert bij de Nederlandse consument. De 15 labels die ETL momenteel presenteert, hebben nog geen marketingplan gericht op de Nederlandse markt. Enable the Label brengt […]

Nederlandse consumenten hechten meer en meer waarde aan de duurzaamheid en lange draagbaarheid van spijkerbroeken, zo blijkt uit recent onderzoek van Beslist.nl. Ten opzichte van tien jaar geleden is het aantal online zoekopdrachten naar duurzame jeansmerken met 312 procent gestegen. “Mede dankzij de […]

Een wrijf over de mouw van je spijkerjack biedt je toegang tot je berichten, navigatie, muziek en meer. Levi’s lanceert samen met Google de ‘Levi’s Trucker Jacket with Jacquard’ - een upgrade van de in denim ingebouwde Jacquard smart technology die Levi’s enkele jaren geleden introduceerde. Dat maakt […]

Modebedrijf Puig beoogt een miljardenomzet voor dochtermerk Paco Rabanne. Vandaar dat het label in de herenmode stapt. Creatief directeur Julien Dossena introduceerde Paco Rabanne’s eerste herenmodelijn afgelopen week tijdens de Paris Fashion Week. De lancering van de herenmodecollectie is onderdeel […]

Voor modebedrijven is het één van de belangrijkste aspecten van het ondernemerschap: het vinden van een goede en betrouwbare producent. Turkije is relatief dichtbij en de prijs- kwaliteitverhouding is goed. Maar waar begin je? Hoe pak je het concreet aan? Turkish Fashion Break Amsterdam […]

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 40. Hieronder volgen de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 30 september tot en met 6 oktober. H&M Q3 Donderdag zal de H&M Group zijn negen maanden-rapport presenteren. Daar zal het […]

American Eagle Outfitters is een van de laatste in een reeks modebedrijven die in korte tijd hebben toegezegd koolstofneutraal te worden. Het Amerikaanse modeconcern heeft zichzelf diverse duurzame doelstellingen gesteld, waaronder de belofte om binnen alle operaties (zowel fabrieken, kantoren als winkels) […]

Asics lanceert vandaag een nieuwe kledinglijn voorzien van ‘Thermal Body Mapping’ speciaal met het oog op het WK Atletiek in Qatar. Gezien de temperatuur in de Verenigde Arabische Emiraten boven de 40 graden kan stijgen, wilde het Japanse sportmerk atleten helpen om topprestaties te laten leveren, zelfs […]

Mercedes-Benz Fashion Week Berlijn heeft in een persbericht aangekondigd dat de volgende editie van het mode-evenement in januari 2020 in de Kraftwerk Berlin plaatsvindt. ”Dankzij de grootte van de locatie is het de uitgelezen plek voor de presentatie van mode – op de catwalk als in de ruimtes die toegankelijk […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN