Google heeft de handen ineen geslagen met WWF Zweden. De twee werken aan een milieu data platform zodat verantwoordelijkere inkoopbeslissingen in de mode-industrie kunnen worden gemaakt. De twee hebben daarvoor ook de hulp ingeschakeld van het team van duurzaam merk Stella McCartney, zo blijkt uit het […]

Hoewel de beurzen Premium, Seek en Neonyt van Berlijn naar Frankfurt verhuizen, verhuist Mercedes-Benz Fashion Week niet mee. Dit blijkt uit een persbericht in handen van FashionUnited DE. De volgende editie van Mercedes-Benz Fashion Week Berlin zal in januari 2021 plaatsvinden. Het nieuws van de verhuizing […]

Het zijn niet uitsluitend de consumenten en creatieve geesten die een radicale mentaliteitsverandering hebben ondergaan. Ook bedrijven hebben zich moeten aanpassen, niet alleen aan de volledig nieuwe eisen van de consument maar ook aan de praktische uitdagingen die de pandemie ons stelt. Met zware tijden […]

IN BEELD Het was een van de eerste online collectiepresentaties waarvan er dit seizoen nog veel gaan volgen: de digitale show van de Chanel cruisecollectie 2021. In plaats van een theatraal schouwspel - zoals gebruikelijk in de tijd van Karl Lagerfeld - presenteerde Chanel op de website een ingetogen […]

TRENDSEMINAR Lidewij Edelkoort heeft al meerdere malen uitzonderlijke voorspellingen gedaan. Niet alleen was de voorspelling voor herfst/winter 2019/2020 kleurrijker dan ooit, vorige jaar ging er een kleine schok door het aanwezige publiek toen Lidewij verklaarde dat bruin het nieuwe zwart zou worden. […]

Uniqlo heeft het Amerikaanse luxemerk Theory gestrikt voor een samenwerkingscollectie, zo kondigt de Japanse retailer aan in een persbericht. Het gaat om herenkleding. Uniqlo lanceert de collectie 10 augustus in 23 landen wereldwijd. In Europa is de capsulecollectie alleen via de webshop verkrijgbaar. […]

Het Arnhemse mode- en tassenlabel bestaat inmiddels twee jaar en heeft sinds begin deze maand een tweede atelier geopend op Arnhem Centraal. De perfecte plek om herbruikbare mondkapjes te produceren en te verkopen. Waar Fraenck zich de afgelopen twee jaar vooral richtte op het ontwerpen en vervaardigen […]

Londen - Mondiale winkelsluitingen, een sterk dalende consumentenvraag naar mode en verstoorde toeleveringketens. De modeindustrie werd afgelopen maanden enorm geraakt door Covid-19. Maar te midden van die ontwrichting, heeft de modeindustrie zich weten aan te passen aan alle veranderingen. Dat bewijst […]

Dolce & Gabbana is na 22 jaar opnieuw lid geworden van de Italiaanse modeorganisatie Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI). Dat betekent dat het Italiaanse luxemerk in juli meedoet aan Milan Digital Fashion Week, zo verkondigde de CNMI zaterdag via een Instagrambericht. Dolce & Gabbana verliet […]

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 24. Dit staat op de redactie agenda van maandag 8 juni tot en met zondag 14 juni 2020. Round-up: Innovatieve manieren waarop modebedrijven zich aanpassen aan Covid-19 De pandemie zorgt ervoor dat retailers […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN