INTERVIEW Is het boek dood, is mode dood? Deze vraag stelde prijswinnend grafisch ontwerper Beau Bertens zichzelf voor haar onderzoeksproject Uncover en dook daarvoor in de archieven en ateliers van modeontwerpers. De voorlopige uitkomsten van deze studie deelt Bertens vanavond in galerie Lauwer in […]

Mytheresa stap de mannenmode in. Vanaf januari 2020 zal het online luxe platform ook herenmode aanbieden, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Mytheresa heeft zich sinds het bestaan altijd op damesmode gericht, tot nu toe. Meer dan 120 merken zullen in het segment worden aangeboden, waaronder bestaande […]

Rihanna’s Fenty, de groots aangekondigde onderneming van de popartiest en ondernemer voor luxeconglomeraat LVMH, is live. De eerste collectie is vanaf vandaag exclusief te koop in een pop-upstore in Parijs. De internationale verkoop via de webshop van het huis start op 29 mei 2019. Robyn Rihanna Fenty […]

H&M voegt weer een nieuwe ontwerper toe aan het rijtje van designer samenwerkingen; Giambattista Valli. De Zweedse keten kondigde het nieuws aan tijdens het amfAR gala in Cannes, zo meldt het op vrijdagochtend in een persbericht. Tijdens het amfAR gala droegen diverse beroemdheden items uit de collectie. […]

Uit het onderzoek van Impact Institute en ABN Amro blijkt dat de true price gap voor een spijkerbroek bijna 33 euro is. Dit betekent dat een jeans bijna 33 euro duurder moet zijn om alle veroorzaakte directe sociale- en milieuschade te compenseren. Volgens het onderzoek liggen de meeste consumentenprijzen […]

Frans boho-chic merk Ba&Sh introduceert een mannenmodelijn. Dit bevestigt CEO Pierre-Arnoud Grenade tegen FashionUnited FR. De lijn zal hetzelfde gevoel hebben als de damescollecties. Met de capsulecollectie van 28 stuks gaat het merk testen hoe de markt reageert. “We denken er nu al twee tot drie jaar […]

Le Chic heeft er een broertje bijgekregen: Le Chic Garçon. Het kindermodemerk breidt dus uit met een jongensmerk, zo blijkt uit het persbericht en bevestigt een woordvoerder telefonisch aan FashionUnited. “Le Chic Garçon is er voor jongens die weten wat ze mooi vinden,” aldus het bericht. Het nieuwe […]

Amazon gaat samenwerken met influencers van over de hele wereld en brengt elke keer limited-edition collecties geïnspireerd op street-style, ontworpen door de influencers zelf. De collecties kunnen op elk moment online via The Drop verschijnen, het platform waar de kleding op wordt aangeboden. Op de […]

Na luxemerken als Diane vor Furstenberg, Chanel en warenhuisketen De Bijenkorf, sluit nu ook Prada zich aan bij de anti-bont beweging in de modeindustrie. Het Milanese modehuis kondigt in een persbericht te stoppen met de productie en verkoop van producten van dierlijk bont. Het nieuwe bont-vrije beleid […]

Lacoste werkt dit jaar weer samen met de Internationale Unie voor het Behoud van de Natuur (IUBN) en komt met tien nieuwe polo’s met bedreigde diersoorten. Vorig jaar bracht het merk ook samen met IUBN tien limited-edition polo shirts uit. De Save Our Species-campagne maakt deel uit van het driejarig […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN