Aangezien er wegens de pandemie geen fysieke vakbeurzen meer kunnen plaatsvinden, is het moeilijker dan ooit om nieuwe labels te vinden. Het aanbod is onoverzichtelijk en de beursvloer is moeilijk te vervangen in een virtuele ruimte. Iedereen hoopt natuurlijk nog steeds dat mode binnenkort weer met […]

De Meesteropleiding Coupeur introduceert samen met het ROC van Amsterdam - Flevoland en HBO Drechtsteden een coupeursopleiding voor het hbo. Dit maken de organisaties bekend in een persbericht. Het is de eerste praktijkgerichte mode-opleiding op dit niveau in Nederland. De organisaties schrijven dat […]

Zowel grote als kleine namen in de modebranche leggen zich steeds meer toe op materiaal-innovatie. Een van de aandachtsgebieden van de afgelopen paar jaar, is paddenstoelenleer. Modelabels zoals Stella McCartney en Hermès hebben iconische stukken uit hun permanente collecties herdacht en herontworpen […]

Platform Enable the Label heeft nu ook zelf een kledingcollectie gemaakt. Enable the Label is gestart als een platform dat opkomende mode labels uit het buitenland de kans biedt de Nederlandse markt te betreden, maar het bedrijf maakt nu de stap naar eigen modeproductie, zo is te lezen in een persbericht. […]

De modebranche is een van de meest complexe industrieën ter wereld. Voor modemerken is het daarom lastig inzicht te krijgen in hoe, waar en door wie hun producten worden gemaakt, terwijl de roep om deze informatie vanuit zowel wet- en regelgeving als de consument groter wordt. Zo laat het jaarlijkse […]

Het TextielMuseum en human development agency Bank15 nodigen talentvolle makers uit om deel te nemen aan de ‘Long Live Fashion!’ Design Contest. Dat kondigen de organisaties aan in een persbericht. De opdracht: ontwerp een verrassend, draagbaar en duurzaam kledingstuk (of een kledingset) op basis van […]

Duurzaamheid is een van de belangrijkste waarden waar het Belgische Furore zich dagelijks voor inzet. Het modemerk breekt los van de traditionele modekalender en focust op een slow fashion aanpak. Hierbij biedt het een antwoord op verschillende ecologische uitdagingen waar de mode-industrie vandaag […]

Ralph Lauren introduceert vandaag, naar eigen zeggen, het eerste duurzame verfsysteem: Color on Demand, een manier waarop de mode-industrie katoen duurzamer, effectiever en sneller kan verven, zo meldt de oprichter van het gelijknamige Amerikaanse modemerk in een persbericht. Het bedrijf heeft de ambitie […]

Modemerken die met Men of Orange aan tafel zitten, willen vrijwel allemaal wel 'iets' met duurzaamheid. Toch weten ze vaak niet waar ze moeten beginnen. Koen Ellerbeck en Eefje Witvoet geven tips waar je op kunt letten. "We willen graag laten weten wat er überhaupt mogelijk is als je collecties sustainable […]

Het Engelse woord ‘tailoring’ betekent letterlijk ‘maatwerk’ maar verwijst in dit geval naar strak gesneden items met scherpe hoeken voor een verfijnde look – en dat is wat we het komende herfstseizoen in de damesmode terugzien. Een aantal ontwerpers heeft deze look opgenomen in hun confectiecollecties, […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN