De wereldwijde pandemie heeft de kwetsbaarheid van de mens, van zijn gezondheid en van de samenleving haarscherp gemaakt. De consument is wakker geschud en collectief angstig geworden voor nieuwe ‘onzichtbare vijanden’ in de vorm van pathogenen en ziektekiemen in de lucht. Om deze angst te verlichten, […]

INTERVIEWMinder collecties, en creaties die langer meegaan - zelden kwam de toekomst van slow fashion zo dichtbij. Het Zweedse slow fashion merk Asket richt zich op de minimalistische levensstijl; less is more. Daarom focust het in Stockholm gevestigde merk zich sinds de oprichting in 2015 op tijdloze […]

De Fédération de la Haute Couture et de la Mode (FHCM) verwelkomt dit jaar tien nieuwe namen op het programma van Paris Fashion Week. Dat verkondigt de organisatie in een persbericht. De Franse labels Ami, Ester Manas, Mossi en Vejas zullen voor het eerst op de modeweek showen, evenals de Amerikaanse […]

Augustus is weer voorbij gevlogen met ondertussen een hittegolf, de uitverkoop, veel FNG- en Hema-nieuws en nog vele andere dingen. Hoe goed kent u het nieuws van afgelopen maand? Test het met deze korte quiz. Altijd al up-to-date zijn over de laatste ontwikkelingen in de modeindustrie? Meldt u aan […]

Oval en Bonadi zijn twee succesvolle knitwear producenten uit Belarus die deelnemen aan het EU4Business project van CBI (Centrum ter bevordering van de import vanuit ontwikkelingslanden) in samenwerking met ITC (International Trade Centre). Zij zouden deelnemen aan de Première Vision in september in […]

Zeeman lijkt op het eerste gezicht een hele normale textielketen. Het concept is herkenbaar: eenvoudige kleding voor een lage prijs en selfservice is de norm in de winkels. Onder de eenvoudige opzet gaat een goede marketingmachine schuil, zo blijkt de afgelopen jaren. De keten haalde meerdere malen […]

Dit weekend ging in Nice de Tour de France van start. Ter gelegenheid van deze 107de editie van de Tour lanceert Hema een eigen serie limited-edition wielershirts, met onder meer een variant op de bekende bolletjestrui en een wielershirt met - hoe kon het ook anders - tompouceprint. De shirts zijn gemaakt […]

Zeeman did it again. De textielketen heeft opnieuw met een opmerkelijke actie gezorgd dat hun producten over de toonbank vliegen. Zeeman kondigde vorige week een eau de parfum aan tegen de prijs van 4,99 euro. Op de eerste verkoopdag, afgelopen zaterdag, waren de twee parfums binnen een paar uur zowel […]

Hoe kun je sneakersfans over de hele wereld op een bijzondere manier bereiken? Door een probleem waar ze tegenaan lopen te helpen oplossen! Bots domineren al jaren de verloting van bijzondere sneakers. Hierdoor is het voor sneakerfans haast onmogelijk om deze op een eerlijke manier te winnen. Daarom […]

Maandelijks selecteert FashionUnited een aantal duurzaamheids inspanningen uit de modeindustrie uit binnen- en buitenland. Vijf nieuwtjes van augustus. Studio Anneloes maakt fashion footprint van elk kledingstuk inzichtelijk Transparantie wordt in de mode industrie een steeds groter topic. Bij Studio […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN