Enable The Label (ETL) is een nieuw Nederlands B2C platform - live sinds 8 april - dat opkomende, internationale labels uit Europa introduceert op de Nederlandse markt. Op dit moment zijn tien trendy damesmodemerken verkrijgbaar via het nieuwe platform, waarvan de meesten louter verkopen via hun eigen […]

Jurken van kant waren tijdens de recente bruidsmodeweken een heuse rage. Verfijnde ontwerpen gemaakt met Georgette of Guipure kant werden gecombineerd met andere stoffen zoals crêpe zijde, organza en tule. Hier en daar werden spectaculaire bloemenborduursels of ruches, ceinturen, kant, jasjes, capes […]

INTERVIEW Is het boek dood, is mode dood? Deze vraag stelde prijswinnend grafisch ontwerper Beau Bertens zichzelf voor haar onderzoeksproject Uncover en dook daarvoor in de archieven en ateliers van modeontwerpers. De voorlopige uitkomsten van deze studie deelt Bertens vanavond in galerie Lauwer in […]

Mytheresa stap de mannenmode in. Vanaf januari 2020 zal het online luxe platform ook herenmode aanbieden, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Mytheresa heeft zich sinds het bestaan altijd op damesmode gericht, tot nu toe. Meer dan 120 merken zullen in het segment worden aangeboden, waaronder bestaande […]

Rihanna’s Fenty, de groots aangekondigde onderneming van de popartiest en ondernemer voor luxeconglomeraat LVMH, is live. De eerste collectie is vanaf vandaag exclusief te koop in een pop-upstore in Parijs. De internationale verkoop via de webshop van het huis start op 29 mei 2019. Robyn Rihanna Fenty […]

H&M voegt weer een nieuwe ontwerper toe aan het rijtje van designer samenwerkingen; Giambattista Valli. De Zweedse keten kondigde het nieuws aan tijdens het amfAR gala in Cannes, zo meldt het op vrijdagochtend in een persbericht. Tijdens het amfAR gala droegen diverse beroemdheden items uit de collectie. […]

Uit het onderzoek van Impact Institute en ABN Amro blijkt dat de true price gap voor een spijkerbroek bijna 33 euro is. Dit betekent dat een jeans bijna 33 euro duurder moet zijn om alle veroorzaakte directe sociale- en milieuschade te compenseren. Volgens het onderzoek liggen de meeste consumentenprijzen […]

Frans boho-chic merk Ba&Sh introduceert een mannenmodelijn. Dit bevestigt CEO Pierre-Arnoud Grenade tegen FashionUnited FR. De lijn zal hetzelfde gevoel hebben als de damescollecties. Met de capsulecollectie van 28 stuks gaat het merk testen hoe de markt reageert. “We denken er nu al twee tot drie jaar […]

Le Chic heeft er een broertje bijgekregen: Le Chic Garçon. Het kindermodemerk breidt dus uit met een jongensmerk, zo blijkt uit het persbericht en bevestigt een woordvoerder telefonisch aan FashionUnited. “Le Chic Garçon is er voor jongens die weten wat ze mooi vinden,” aldus het bericht. Het nieuwe […]

Amazon gaat samenwerken met influencers van over de hele wereld en brengt elke keer limited-edition collecties geïnspireerd op street-style, ontworpen door de influencers zelf. De collecties kunnen op elk moment online via The Drop verschijnen, het platform waar de kleding op wordt aangeboden. Op de […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN