INTERVIEW Ontwerper Joline Jolink breidt het aanbod uit. Halverwege november lanceert de ondernemer een duurzame sneaker genaamd ‘Future’. Tijd om eens te bellen met Jolink, natuurlijk over de nieuwe sneaker maar ook duurzaamheid in het algemeen. Wat vindt ze van de stappen die worden gemaakt door grote […]

Tommy Hilfiger heeft aangekondigd dat 3D-design technologie wordt opgeschaald. De lente 2022 kledingcollecties van het Amerikaanse modemerk moeten 100 procent 3D ontworpen zijn. Alle Tommy Hilfiger product teams op het hoofdkantoor, bestaande uit onder andere ontwerpers, patroonmakers en productontwikkelaars, […]

REPORTAGENog maar een week totdat De Wasserij in Rotterdam open gaat voor het grote publiek. Vanaf augustus hebben diverse ontwerpers, fotografen, stylisten en andere creatievelingen langzaamaan het pand betrokken. Het resultaat is een plek voor jong en oud en elke laag van de industrie waar kruisbestuiving […]

INTERVIEW Hamburg – Het Hamburgse bedrijf Unown is een online verhuurbedrijf voor duurzame hoogwaardige mode dat in augustus 2019 gelanceerd werd. Als onderdeel van haar nieuwe ‘Declutter Programme” accepteert Unown nu ook kleding van klanten. Het doel is om duurzame mode aantrekkelijker en toegankelijker […]

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 46. Hieronder volgen de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 11 tot en met 17 november. Single’s Day De elfde dag in de elfde maand; vier enen op een rij. De datum geeft uiting aan het […]

De Nederlandse modewereld is een geweldige bedrijfstak die veel verschillende uitdagingen durft aan te gaan. Innovaties en nieuwe trends zetten Nederland in de modewereld op de mondiale kaart. Broadcasting gaat dit bij een breed publiek in beeld brengen. Over 5 maanden zendt RTL Z een reeks uitzendingen […]

New York - Tijdens het jaarlijkse flagship-evenement Decoded Summit in New York City boog trendanalyse-bureau Stylus zich over verschuivingen in het consumentengedrag in ruim twintig verschillende branches. Het evenement is bedoeld om educatie, netwerken en inspiratie te promoten. FashionUnited vat […]

Een samenwerking die niemand aan zag komen: Luxemerk Prada en sportmerk Adidas. Prada geeft een klein tipje van de sluier van de nieuwe samenwerking op de website van het merk. “Het doel van deze samenwerking is om erfgoed, technologie en innovatie te onderzoeken en om conventionele wijsheid uit te […]

One of the most recognisable and popular brands in the world, premium outdoor lifestyle brand Timberland has truly universal appeal, with many people across the globe having owned a pair of its iconic yellow boots at some point in their lives. Recently, the brand has undergone an intensive Creative […]

VERSLAG Iemand die je vertelt welke trends er zijn, wat speelt in de maatschappij en hoe je daar op in kan spelen, als mens en als bedrijf: ideaal. Maar wat gebeurt er als ook de trendanalisten niet meer weten wat de toekomst brengt? “Geen enkele trendanalist weet wat er komt. Het kan zijn dat wel allemaal […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN