INTERVIEW Op het businesskaartje van Ratna Ho, mede-eigenaar van Fraenck, staat geschreven: “We strongly believe in an inclusive society, where everyone gets a chance to participate and excel. We also believe in second chances. That’s why we upcycle as many discarded materials as we can”. Die tweede […]

Nederlands modehuis Maison the Faux dingt mee naar de International Woolmark Prize 2018/2019. Het merk dat bekend staat om het conceptuele en theatrale karakter is een van de 42 genomineerden. Ze zullen als eerste de strijd aan moeten gaan in de Europese finale. Meer dan 300 ontwerpers en merken verdeeld […]

De athleisure markt krijg er weer een merk bij als het aan ontwerper Anna Sui ligt. Sui onthulde aan WWD haar plannen voor een nieuwe lijn, Anna Sui Active. Het merk moet in lente 2019 lanceren, aldus de ontwerper tegen WWD. Anna Sui Active zal debuteren in China voordat het in de rest van Azië en de […]

Nederlands merk Gsus is weer terug op de markt en kondigt dit op de website aan met een simpele ‘Gsus is back’. De afgelopen tijd verschenen al verschillende aankondigingen over de terugkeer op social media: ‘Knock, knock, Gsus is coming.’ Op de website is te lezen dat het merk terug wil naar het eigen […]

De damesmode experts van Trendstop presenteren de essentiële looks vanuit de internationale Fashion Week evenementen die een directe impact zullen hebben op de dames fast fashion markt. Innovatieve constructies en opnieuw uitgevonden prints plaatsen weer de nadruk op het gebruik van stoffen en oppervlak […]

Ter ere van zijn 120-jarig jubileum is koffermerk Rimowa een samenwerking aangegaan met high-end streetwearlabel Off-White. De twee lanceerden samen een ‘opvallend originele, transparante polycarbonaat handbagagekoffer’. De koffer is voorzien van zwarte handvaten, wielen en andere details zoals het […]

De Zweedse H&M Group introduceert vandaag twee nieuwe, geavanceerde technologische functies. In samenwerking met Google creëerde de modegroep een spraakapplicatie en dochtermerk Monki werkt samen met HoloMe aan menselijke hologrammen in augmented reality. “Bij de H&M Group werken we voortdurend aan […]

Het thema van de 34e IAF World Fashion Convention is ‘Building a Smart Future for Fashion’. Omdat het congres er om bekend staat dat het informatief en inspirerend is, hebben we niet zomaar een thema gekozen. We leggen graag uit hoe we er toe gekomen zijn. De kledingindustrie is wereldwijd in transitie. […]

Wie een oranje vis tegenkomt in een modewinkel, kan er vrijwel zeker van zijn dat A Fish Named Fred hier wordt verkocht. Het kleurrijke modemerk huurt kantoorruimte in de SuikerSilo’s op het SugarCity-terrein nabij Amsterdam. Een unieke werkplek met rondom een fenomenaal uitzicht. “Klanten die hier […]

Nostalgische Sovjet-trends, oorspronkelijk gecreëerd door uit de Sovjet-Unie afkomstige ontwerpers, vinden hun weg steeds beter in de internationale mode-industrie. Deze looks zijn populair op de massamarkt, maar worden niet altijd goed ontvangen. Zo ontstond er een politiek schandaal in Oekraïne en […]