(advertentie)
(advertentie)
Hunkemöller Beste winkelketen van Europa

Hunkemöller werd vorig jaar al verkozen tot Beste webshop van Europa, nu mag de lingerieketen zich de Beste Winkelketen van Europa noemen. Retailorganisatie Q&A heeft middels een persbericht bekendgemaakt dat Hunkemöller de award 'Retailer of the Year' 2017-2018 in de wacht heeft gesleept.

De verkiezing is dit jaar in tien Europese landen georganiseerd. Meer dan 1,5 miljoen consumenten hebben bijna 2,7 miljoen beoordelingen achtergelaten over hun favoriete (web)winkel. Winkelketens die een categorieprijs gewonnen hadden in tenminste vier landen, maakten kans op de titel ‘Retailer of the Year’ Europe. Hunkemöller heeft een 7,95 behaald en 28.730 stemmen ontvangen, wat uiteindelijk de overall titel opleverde, zo laat Q&A weten. Webshops moesten in tenminste drie landen een categorieprijs winnen om kans te maken op de overall webshop prijs. Yves Rocher heeft een 7,91 als eindcijfer gekregen. Hiermee hebben zij de titel ‘Webshop Awards Europe’ verdiend.

Hunkemöller Beste winkelketen van Europa

Nederlandse winnaars Retail of the Year 2017-2018; Action & Bol.com

De Beste winkelketen van Nederland is Action, gebaseerd op ruim 400.000 evaluaties van 250.000 consumenten. Ikea eindigde op de tweede plaats, Hema op de derde.

Bol.com is als winnaar van de Webshop Award Nederland uit de bus gekomen, gebaseerd op ruim 130.000 evaluaties van 100.000 consumenten. Ook hier eindigde Hema de derde plaats.

In buurland België greep Bel & Bo net naast de titel Beste winkelketen van België en de Webshop Award België. Bij beide awards eindigde Bel & Bo op de tweede plek.

Hunkemöller Beste winkelketen van Europa

Q&A: Hunkemöller Beste Winkelketen van Europa

Q&A is de initiatiefnemer van het ‘Retailer of the Year’ concept. De ‘Retailer of the Year’ Europe verkiezingen zijn dit jaar voor de derde keer georganiseerd.

Lees alles over de 2016 winnaars: Action is de Beste Winkelketen van Nederland

Over Hunkemöller

Hunkemöller is van een origine Nederlands bedrijf en de grootste lingerieketen in de Benelux. Het merk heeft 600 brandstores in 17 landen. De lingerieketen heeft circa 3700 medewerkers.

Foto's 1 &2: Doutzen lingerie lancering Hunkemoller Amsterdam. Credit: Doutzen HKM van Jesaja Hikzia.

Foto 3: Glam collectie Hunkemöller. Credit: Hunkemöller.

Bijorhca Paris, The unmissable event to start the year

A CREATIVE INTERNATIONAL SHOW TO BRING TOGETHER ALL JEWELLERY MARKET PROFESSIONALS

Bijorhca Paris, The unmissable event to start the year

BIJORHCA PARIS
The next four-day edition is set to take place on 19–22 January 2018 for the new year’s leading industry event: BIJORHCA PARIS.

The international show will host around 350 brands, including about fifty new labels and 55% international exhibitors from some 30 countries.

A unique opportunity for the 12,000 expected visitors to gain a multi-sector overview of the jewellery industry and identify upcoming trends.

For this edition, the focus is on the new Artistic Director, Elizabeth Leriche, on new areas, as well as creative projects with the renewal of partnerships with LISAA x KISD and Chall’angel. No jewellery professional can afford to miss it!

Bijorhca Paris, The unmissable event to start the year

ELIZABETH LERICHE, NEW ARTISTIC DIRECTOR

Director of her own design consultancy and head of Fashion Trends at BIJORHCA PARIS for several years, Elizabeth Leriche will be the show’s new Artistic Director for the January 2018 edition.

With a new visual identity, reorganised layout and new colour scheme, Elizabeth Leriche is shaking up BIJORHCA PARIS’ image to ensure it meets the needs of each visitor.

She will re-design and refresh Fashion Trends and Elements Gallery with her teams to showcase and decode Spring-Summer 2018 trends.

AN EDITION THAT BUILDS ON SEPTEMBER’S FRESH IMPETUS

  • AN EXPANDED TOP BUYERS PROGRAMME RETURNS to meet the needs of major buyers in France and internationally, who will also be invited to the show’s evening event to strengthen their relationships with exhibitors.
Bijorhca Paris, The unmissable event to start the year
  • A NEW TALKS FORMAT in collaboration with “Académie des Métiers d’Art”. A new workshop format will give visitors more opportunity to stay informed and swap ideas.

  • CREATIVE PROJECTS: For the second time, BIJORHCA PARIS is establishing two partnerships to offer young designers creative challenges around different themes. The first project is a contest for students from LISAA art and design school (Paris) and Köln International School of Design (Cologne) to design different collections of 2 to 3 pieces around the themes of authenticity and transparency using wood, horn, mother of pearl, leather, latex, glass, plexiglas etc. The collections will be exhibited at BIJORHCA PARIS and the winning team will be announced during the show. The second is a jewellery contest for designers of costume jewellery through the Chall’angel online collaborative design platform to uncover the talents of tomorrow!
Bijorhca Paris, The unmissable event to start the year

>>Order your FREE BADGE

River Island lanceert genderneutrale kindercollectie

Onder het motto ‘Kids just wanna be kids’ lanceert River Island een genderneutrale kindercollectie. De collectie, bestaande uit ‘urban inspired’ 12 stuks, is geschikt voor jongens en meisjes tussen de 5 en 12 jaar.

“Weg met de stereotypes, maak ruimte voor een moderne en stedelijke visie op loungewear in deze capsule collectie die beiden sekses tevreden stelt,” aldus Rebecca Caperry, ontwerper van kindermode bij River Island in een statement. “Elk kledingstuk werkt met elkaar samen om street inspired statement te maken met de outfit met details zoals twee-in-één T-shirts en verwoest denim.”

De collectie moet jongens en meisjes ‘inspireren om hun eigen stijl te maken, los van sekse’. De collectie bevat items in wit, grijs, zwart en oudroze. Hoodies, T-shirts, jeans en joggingbroeken zijn in de capsule collectie te vinden. Prijzen beginnen vanaf 16 euro en de collectie is ook in Nederland verkrijgbaar.

Beeld: River Island

Jack & Jones lanceert plus size collectie

Jack & Jones breidt het assortiment uit. Vanaf volgend jaar augustus biedt het herenmerk ook de maten 2XL tot 6XL aan. “Er is veel vraag naar plus size en Jack & Jones komt deze vraag nu tegemoet door het aanbod uit te breiden met verschillende stijlen tussen de 2XL en 6XL,” aldus het merk.

Een jaar lang heeft het Deense merk, dat valt onder de Bestseller Group, gewerkt aan de perfecte pasvorm. “De jaren van analyses en studies die we hebben op het gebied van pasvorm en maat zijn de fundering van onze plus size collectie,” aldus sales director Dennis Birk Jørgensen. “We hebben bekende Jack & Jones pasvormen aangepast volgens huidige maat studies.”

De grotere maten zijn in alle categorieën van Jack & Jones verwerkt. “We willen zeker weten dat onze klanten, ongeacht hun maat, looks en kledingstijlen volgens de trends kunnen verkrijgen. We hebben dit gedaan voor onze bekende collecties die nu looks bevatten in elke maat,” aldus Birk Jørgensen. Zes keer per jaar zal een nieuwe collectie uitkomen die de plus size kledingstukken bevat. In alle markten waar Jack & Jones aanwezig is zal de plus size collectie verkrijgbaar zijn vanaf augustus 2018.

Beeld: Jack & Jones

 Belangrijke Pre-Fall 2018 Collecties

De catwalkexperts van Trendstop presenteren de nieuwste collecties van een aantal van de meest invloedrijke ontwerpers van het pre-fall 2018 seizoen. Met een assortiment seizoenvrije mode hebben de pre-fall shows een plek veroverd als essentieel onderdeel van de modekalender, en beïnvloeden daarmee damesmode in 2018 en de daaropvolgende jaren. Ons uitgebreide catwalkverslag en de bijbehorende pre-fall beelden beoordelen de commerciële waarde en levensduur van iedere trend, zodat u de best mogelijke beslissingen kunt nemen.

Deze week bieden we lezers van FashionUnited een exclusief kijkje naar drie belangrijke pre-fall 2018 collecties. Phillip Lim wendt zich tot de zee, en geeft de langlopende militaire trend een nautische impuls, terwijl Givenchy colour-blocking moderniteit introduceert aan traditionele kenmerkende stijlen. Bij Missoni voegen retro-modernisme en een stedelijke interpretatie van folk een gevoel van plezier en vrijheid toe aan de kenmerkende breisels van het modehuis.

3.1 Phillip Lim

 Belangrijke Pre-Fall 2018 Collecties

Matrozen en zeevaarders waren de inspiratie achter grofgebreide truien zeemenstruien en mariniersjassen in de pre-fall collectie van Phillip Lim. De getailleerde jassen en korte zeemansbroeken waren beïnvloed door militaire uniforms. Arantruien gaven een interpretatie van de aanhoudende grofgebreide truien trend, met een update in de vorm van verkorte lengtes en een gedeconstrueerde esthetiek.

Givenchy

 Belangrijke Pre-Fall 2018 Collecties

De tweede collectie van nieuw creatief directeur Clare Waight Keleer bood een frisse, grafische interpretatie van de stijl van het historische modehuis. Uitgesproken blocking, opvallende visgraat- en zigzagmotieven, allemaal in een monochroom palet, benadrukten de omvang van stijlvol nepbont en plooirokken – twee van de belangrijke kenmerken van het seizoen.

Missoni

 Belangrijke Pre-Fall 2018 Collecties

Een jaren zeventig uitstraling benadrukte een collectie volkse, nostalgische stukken van Missoni. Klassieke breisels werden nieuw leven ingeblazen met een speelse interpretatie van vintage, met ouderwetse breisels en gehaakte capes in levendige Technicolour tinten en rijke retro bruintinten, terwijl het stedelijke karakter naar voren kwam in de veelkleurige bontjassen gepaard met sportieve joggingbroek met logo.

Exclusieve Aanbieding

Lezers van FashionUnited krijgen gratis toegang tot het Resort 2018 Key Apparel Directions rapport van Trendstop, met alle essentiële modelooks uit de meest invloedrijke Resortcollecties. Klik op de banner voor uw gratis rapport.

 Belangrijke Pre-Fall 2018 Collecties

Trendstop is een van 's werelds meest vooraanstaande trendadviesbureaus op het gebied van mode, bekend vanwege zijn inzichtelijke trendanalyses en prognoses. Trendstop.com rekent H&M, Primark, Forever21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L'Oreal en MTV tot zijn klanten.

Beelden via Trendstop, van links naar rechts: 3.1 Phillip Lim Pre Fall 2018, Givenchy Pre Fall 2018, Missoni Pre Fall 2018.

Daily Paper brengt armbanden uit met Tropenmuseum

Het Tropenmuseum en Daily Paper lanceren samen een collectie met kralenarmbanden. De sieraden worden gemaakt door Afrika Ignite. Deze organisatie heeft als doel om werkgelegenheid te creëren voor de inwoners van de provincie KwaZulu-Natal, het landelijke gebied rondom Durban.

Het Afrikaanse continent is bekend terrein voor het Amsterdamse Daily Paper: eerdere collecties van het streetwearlabel werden geïnspireerd op bijvoorbeeld de berbercultuur in het Noorden van Marokko en de kleurrijke versieringen van de Surma-stam in het zuiden van Ethiopië. In Fashion Cities Africa, een tentoonstelling van het Tropenmuseum over mode in vier Afrikaanse steden, zijn twee Daily Paper-outfits te zien.

De armbanden zijn voor 8,95 euro per stuk verkrijgbaar in de winkel van het Amsterdamse Tropenmuseum, de winkels van Daily Paper op de Bilderdijkstraat en Amsterdam Centraal Station, alsmede online.

Het Amsterdamse Daily Paper begon in 2008 als modeblog en werd opgericht door de jeugdvrienden Hussein Suleiman, Jefferson Osei en Abderrahman Trabsini. Het label werkte in het verleden samen met onder andere Puma en Colette. Inmiddels heeft het merk ruim 160 retaillocaties in 25 landen.

Daily Paper brengt armbanden uit met TropenmuseumDaily Paper brengt armbanden uit met TropenmuseumDaily Paper brengt armbanden uit met Tropenmuseum

Beeld: Sharon Jane Dompig

Na vorig seizoen de catwalk links te laten liggen, staat modemerk Vetements komende editie weer op Paris Men’s Fashion Week. Zo maakt het merk en de Chambre Syndicale bekend.

Vorig seizoen koos Vetements voor showroom afspraken om de nieuwe collectie te tonen. De show vindt naar verluidt plaats op 19 januari aldus WWD. Vetements, het merk van ontwerper Demna Gvasalia, zal dan zijn unisex kledingstukken en stijlen tonen. Andere nieuwelingen op het fashion week schema zijn het Franse Nïuku, Duits merk GmbH, Dunhill London, Myar en Takahiro Miashita the Soloist. Paris Men’s Fashion Week zal plaatsvinden van 17 tot en met 21 januari. Exacte tijdstippen, data’s en locaties zullen later bekendgemaakt worden door de Chambre Syndicale, de organisatie achter Paris Fashion Week.

Eerder deze maand meldde Balenciaga, het merk waar Demna Gvasalia eveneens hoofdontwerper van is, dat het de heren en damescollecties gezamenlijk zal tonen tijdens één show in maart.

Addy van den Krommenacker biedt een aantal van zijn creaties online aan. De Nederlandse couturier veilt veertig van zijn eigen jurken op een openbare veiling. Van den Krommenacker laat aan het Brabants Dagblad (BD) weten tot het besluit te zijn gekomen door ruimtegebrek.

De veertig jurken worden via de website van Catawiki geveild. Het is voor het eerst dat Van den Krommenacker zijn ontwerpen online aanbiedt. De ontwerper vertelt dat het geen makkelijk besluit is geweest om ze van de hand te doen. “Weg is dan toch weg,” aldus Van den Krommenacker in het BD. “Maar ik kan niet alles bewaren.”

Het gaat in alle gevallen om catwalkmodellen van de jurken. “En dus is er veel tijd in gestopt.” De couturier waarschuwt nog wel dat het voornamelijk gaat om kleine maten, waarbij hooguit wat ingekort kan worden. Blikvangers zijn een jurk met pailletten en tientallen meters chiffonstof en een handbeschilderde rok. De jurken gaan niet koste wat kost weg: voor iedere jurk geldt een minimumprijs die ligt tussen de 400 en 700 euro. Via veilingplatform Catawiki kan tot en met 12 december worden geboden.

Addy van den Krommenacker lanceerde in 2002 zijn eerste collectie tijdens de Beaumonde Fashion Awards. De Bossche ontwerper, met een eigen zaak in zijn geliefde stad, ontwierp in het verleden onder meer de jurken voor Glennis Grace, Yolanthe Cabau van Kasbergen en een aantal leden van het koningshuis. Hij presenteerde onlangs nog zijn nieuwste The Red-collectie op Masters of Luxury.

‘Koplopers in Kaki’: Dockers voor nieuwe campagne terug naar herkomst

VIDEO

Dockers bracht de eerste kaki broek op de markt in San Francisco in 1986, met als doel de strikte zakelijke dresscode in de zakenwereld te ontwrichten. Het herenmodemerk, dat eigendom is van Levi Strauss & Co, probeerde mannen een alternatieve manier van kleden aan te bieden door iets op de markt te brengen dat comfortabeler was dan het pak dat ze vijf dagen in de week moesten dragen, maar formeler dan de spijkerbroeken die ze in de weekenden droegen. Dat is de iconische Dockers chino. "We hebben de dresscode casual friday als het ware geïntroduceerd", vertelt Karen Riley-Grant, Dockers' global marketing vice-president, tegen FashionUnited tijdens het ontbijt, georganiseerd voor de lancering van de nieuwe campagne.

De drie minuut durende video is te vinden onder de derde alinea. Toelichting (audio) in Engels.

Nieuwe campagne Dockers: ‘The Leaders in Khaki'

Dockers chino's verwierven populariteit en door de veranderende manier van kleden werd de weg vrijgemaakt voor ongedwongen kledingvoorschriften op kantoor. Nu, dertig jaar na de oprichting van het Dockers, lijken we opnieuw voor verandering te staan. "Het gaat nu de andere kant op, mensen dragen vrijetijdskleding en jeans naar werk," merkt Janine Chilton-Faust, Dockers' vice president global design, op. En met het doel koploper te zijn bij deze shift, heeft Dockers nieuwe producten gelanceerd die aansluiten bij de drukke en actieve levensstijl van consumenten."We voelden ons comfortabel en speelden het iets te lang op veilig", geeft Riley-Grant toe, die opmerkt dat het merk een beetje een ‘papa-merk' was geworden.

Daarom keert Dockers terug naar zijn disruptieve, Californische herkomst. Het merk hoopt de mannenmodemarkt opnieuw op te schudden en zich te positioneren als 'koplopers in kaki'. FashionUnited sprak met Riley-Grant en Chilton-Faust om meer te weten te komen over de herpositionering van Dockers, de nieuwe campagne en khaki’s: de Smart 360 Flex.

Voor het nieuwe chino model, de Smart 360 Flex, die dit najaar werd gelanceerd, werd gekeken naar alle behoeften van de moderne man. De broek is gemaakt van 4-way stretch stof, die zowel horizontaal als verticaal stretcht, en moet de drager stijl en comfort bieden, zodat het model op het werk tot in het weekend kan worden gedragen. Het nieuwe model is verkrijgbaar in verschillende pasvormen. Zo is er de slim fit en een jogger-model voor jongere mannen, meer conventionele relaxte fits voor een oudere generatie. "We willen opnieuw aansluiting vinden bij die jongere generatie en niet alleen bekend staan als ‘het papa-merk'," aldus Riley-Grant.

‘Koplopers in Kaki’: Dockers voor nieuwe campagne terug naar herkomst

Voor het eerst in bijna tien jaar heeft Dockers een wereldwijde campagne gelanceerd. In de campagne, waarmee het merk de nieuwe richting kracht bij zet, demonstreren uiteenlopende modellen de functionaliteit van de collectie. Ook heeft Dockers een nieuw merkplatform ‘Always On’ gelanceerd, waar tips en adviezen worden gegeven om nieuwe en loyale klanten van het merk te bereiken. Dockers focust zich op het versterken van de merkpositie in de belangrijkste markten, waaronder de Verenigde Staten, Spanje, Frankrijk en Italië, maar wil ook groeien in nieuwe markten.

Fotos: Dockers, herfst/winter 17/18 campagne.

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op FashionUnited.uk.

Gucci zal de cruise collectie voor 2019 showen op een Romeins necropolis. Het evenement vindt plaats in het Franse Arles, aan de Zuidkust. Dat maken het luxemerk en de stad Arles vandaag bekend middels een persbericht.

De oude Romeinse begraafplaats Alyscamps zal als decor dienen voor de modeshow. Het is gesitueerd op een steenworp afstand van de stad Arles, qua oppervlakte de grootste gemeente van Frankrijk. De plek heeft zeker 1500 jaar dienst gedaan als begraafplaats voor de omliggende regio en staat sinds 1981 op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Tevens diende Alyscamps als inspiratie voor kunstwerken van Pablo Picasso en Vincent van Gogh, die zelf twee jaar in de stad woonde. Het is de eerste keer dat er een evenement van deze omvang wordt georganiseerd op de begraafplaats.

Het is niet de eerste keer dat Gucci’s creatief brein Alessandro Michele een opmerkelijke locatie kiest voor het presenteren van zijn cruise collectie. Eerder waren er al shows in de kathedralen van Westminster Abbey en de Galleria Palatani in het Palazzo Pitti in Florence. De Gucci cruise collectie show vindt plaats op 30 mei 2018.