Adidas heeft dankzij het WK beter dan verwachte resultaten voor de eerste helft van het jaar behaald. De sportartikelengigant heeft de omzetverwachting voor het Adidas merk in 2006 verhoogd. De omzet steeg in de afgelopen zes maanden sinds de overname van Reebok in januari met 49 procent naar €4.89 miljard. De consolidatie van Reebok en goede resultaten van de merken Reebok en TaylorMade hebben bijgedragen aan de omzetstijging. De omzet van het Adidas merk steeg met 17 procent naar €3.31 miljard, terwijl TaylorMade met 32 procent naar €464 miljoen steeg. Reebok niet meegerekend, steeg de groepsomzet met 19 procent naar €3.8 miljard, terwil de winst met maar 4 procent naar €348 miljoen steeg als gevolg van de kosten van de overname van Reebok.

Reebok lijdt onder zwakke omzet, maar toonde wel een verbetering in zijn orderoverschot, die met 13 procent gereduceerd werd. Adidas doet zijn best Reebok weer overeind te krijgen, maar de brutomarge van de groep daalde met 3,7 procent naar 44,8 procent van de omzet, vooral door de overname van Reebok. “Als gevolg van zijn sterke aanwezigheid in Noord Amerika, waar de gemiddelde brutomarges lager vallen dan in andere regio’s, heeft Reebok een beduidend lagere brutomarge dan het groepsgemiddelde,” zei Adidas in een persbericht. De brutowinst van de groep steeg met 42 procent naar €2.19 miljard. Reebok niet meegerekend, steeg de brutowinst van Adias met 18 procent naar €1.823 miljard. De operationele winst steeg met 18 procent naar €420 miljoen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN