• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Adidas-lijn door Stella McCartney

Adidas-lijn door Stella McCartney

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Sportmerk Adidas laat zich van zijn meest modische kant zien met een nieuwe collectie door Stella McCartney. De collectie bestaat uit prestatiegerichte sportkleding voor hardlopen, zwemmen en fitness. De eerste zomerlijn, inclusief kleding, schoeisel en accessoires, omvat maar liefst 58 modellen. Het Adidas by Stella McCartney-label is deze week in New York gepresenteerd. Prijzen van de collectie - die niet alleen voor recreatieve sporters is bedoeld, maar ook voor professionele atleten - variëren van $48 (40 euro) tot $242 (200 euro). "Deze collectie komt recht uit het hart," zei Stella McCartney in een interview met Women's Wear Daily. "Het is niet zo dat ik even een paar joggingbroekjes ontworpen heb." Het sportkledingsegment voor vrouwen is volgens de Britse ontwerpster nogal oubollig. "Toen ik me erin ging verdiepen zag ik dat het aanbod vrij kinderachtig is. Vrouwen lijken genoodzaakt zich van top-tot-teen in babyroze of lichtblauw te hullen. En professionelere sportkledij is gewoon lelijk." Bij de ontwikkeling van deze collectie heeft McCartney sporttechnologie en mode willen combineren. Bovendien moesten de outfits het ook buiten de sportschool goed doen. "Waarom zou je er niet cool kunnen uitzien, wanneer je je in het zweet werkt?" Er zijn geen details bekendgemaakt over de inhoud van het contract, maar hoogst waarschijnlijk betreft het een overeenkomst voor langere tijd. Adidas en McCartney hebben al eerder samengewerkt. In 2002 bedacht de ontwerpster een limited-edition sportschoen voor het merk. Het bedrijf werkt ook samen met Yohji Yamamoto aan de Y3 fashion lijn, onderdeel van Adidas' sport style divisie. Aan dit project is ongeveer zeven maanden gewerkt. McCartney heeft als research een aantal sportsterren ondervraagd. Zo werd Steffi Graf, Laila Ali, Jade Johnson en Jo Fenn gevraagd wat zij wensten en verwachten van sportkleding. Voor hen bleek functionaliteit niet het meest belangrijk. Zij wilden simpelweg meer kleur in hun sportieve garderobe. (Bron: Women's Wear Daily)

Adidas
Stella McCartney