Sportmerk Adidas gaat producten voorzien van een NFC-tags (Near Field Communication). Op deze manier wil Adidas zijn klanten kunnen identificeren na de aankoop en in contact blijven. Dat meldt The Drum.

Door het innaaien van de chips in honderden miljoenen producten kan Adidas per e-mail, app en andere kanalen in contact blijven met de klant. Als de klant de schoen in de winkel naast zijn telefoon houdt, kan de klant al veel extra informatie krijgen. Na aankoop kan de klant zich registreren en gebruikersinformatie aan Adidas geven. Zo kan het sportmerk de klant informeren over het weer en prestaties. De eerste NFC-chips worden ingenaaid in de schoenenlijnen Stan Smith en Superstar.

Ondanks de revolutionaire stap zijn er ook twijfels over het succes van de chips, schrijft Retailnews. Zo kunnen iPhones niet overweg met de draadloze communicatie en moeten klanten bereid zijn om persoonlijke informatie te delen. Adidas zelf ziet de NFC-chips niet als een bedreiging van de privacy en spreekt van ‘products with benefits’.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN