Asos komt met nieuwe, meer precieze bezorgingsoptie

Klanten van Asos kunnen voortaan tot op het uur nauwkeurig bepalen wanneer zij hun bestelling ontvangen. De online modegigant heeft de handen ineengeslagen met DPD, marktleider op het gebied van pakketbezorging in de Benelux, voor de nieuwe bezorgingsoptie genaamd ‘Precise’. Asos wil met de nieuwe service, die eerst alleen in Groot-Brittannië beschikbaar is, nog flexibeler zijn voor klanten.

Met Precise kunnen Asos-klanten tot zeven dagen na hun bestelling iedere dag een tijdstip tussen 11:00 uur en 17:00 uur uitkiezen waarop hun pakketje wordt bezorgd. Net als bij de meeste koeriersbedrijven hadden klanten van de Britse etailer tot nu toe geen keuze in het tijdstip en kregen zij een e-mail of sms van DPD wanneer het pakket precies werd bezorgd.

”Precise is weer een primeur voor Asos en een enorme sprong voorwaarts in onze klantgerichte aanpak. Onze klanten vinden het fijn om hun pakketjes snel geleverd te krijgen en vertellen ons dat ze er controle over willen hebben en zelf willen bepalen hoe en wanneer hun bestellingen worden bezorgd. Precise geeft ze die mogelijkheid,” aldus Asos-supply chain directeur Matt Rogers in reactie op de nieuwe service.

”Ik denk dat Precise Asos een groot voordeel geeft in een tijd waarin alle retailers op zoek zijn naar innovaties op het gebied van pakketbezorging,” voegt DPD-CEO Dwain McDonald toe aan Rogers’ verklaring. “We richten ons op een zo persoonlijk mogelijke pakketbezorging met behulp van technologie waarbij klanten volledige controle hebben over leveringen,” legt McDonald uit.

Onlangs maakte Asos zijn derde kwartaalcijfers bekend. De internetgigant boekte een omzetstijging van 30 procent naar bijna 600 miljoen euro en overtrof daarmee de verwachtingen van analisten.

Beeld: Asos Facebook

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN