In tegenstelling tot alle negatieve berichtgeving en gevoelens over het internet en eventueel haar toekomst, blijken er steeds meer Fashion verkopende websites succesvol te zijn. Na de belachelijke vertoning van zogenaamde modebedrijven op internet als Boo.com en Dressmart, komen steeds meer bedrijven met positieve geluiden. Wehkamp.nl zet miljoenen aan kleding om via haar website, Bluefly.com zet 20 miljoen dollar in 11 maanden om aan pure kledingverkopen, maar ook kleinschaliger initiatieven blijken een zeer lucratieve aanvulling te zijn op de bedrijfsvoering. De webwinkel www.burberryshop.nl presteert het om in zes maanden tijd uit te groeien tot een winstgevende kleding website. Initiatiefnemer Noyens besloot om naast zijn bestaande winkel, de Egelantier in Middelburg, het assortiment van het populaire merk Burberry online te gaan verkopen. Voor geringe kosten zette hij de eenvoudige website op, en maakte afspraken met Burberry, omdat de verkopen van merken via internet gevoelig liggen. Noyens werd verplicht om de prijzen gelijk te houden met de adviesprijzen. Nadat hij alle verzend mogelijkheden had uitgezocht ging de website van start. Nu, een half jaar later, heeft hij reeds meer dan honderduizend bezoekers gehad, waarvan een percentage echte kopers waren. Door slimme e-marketing en dankzij het www weerhouden van landsgrenzen, wist hij bij zoekmachines hoog in de lijsten te komen. Het merendeel van de bezoekers komt uit de USA, het tweede land is het Verenigd Koninkrijk. Ook de klanten (zij die daadwerkelijk bestellen) komen voor het grootste deel uit deze twee naties. De Aziatische markt is groeiende bij de Burberryshop. De gemiddelde klant koopt maar liefst voor 200 Euro aan artikelen. Best verkochte items zijn overhemden en sjaals. Het verzenden van de gekochte waren gaat allemaal via de PTT, en kost maximaal 20 Euro, waarvoor de klant het aangetekend in de brievenbus heeft. Bij bestellingen boven de 100 Euro is transport voor de klant gratis, betalingen kunnen uitsluitend met de creditcard gedaan worden. Doorgaans heeft een Amerikaanse klant zijn bestelling binnen 6 werkdagen in huis. In Nederland is men nog stukken minder klaar voor het kopen via internet, maar waarom jezelf beperken tot landgrenzen als de mogelijkheden oneindig zijn? De Burberryshop.nl haalt over een half jaar een omzet van een A1 winkel lokatie, zonder dat er huur betaald hoeft te worden. De voorraad heeft Noyens al liggen, en één persoon extra kan de rest regelen via de site. Dit is een internet toepassing eerste klas voor een modebedrijf, vanuit Middelburg groeit de Egelantier verder uit. Het mag duidelijk zijn dat de Egelantier zeer tevreden is omtrent de ontwikkelingen in de E-business en zoekt naar meedere formules om dit verder uit te bouwen.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN