• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Design Language AW16/17 door Christine Boland

Design Language AW16/17 door Christine Boland

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Op 30 juni gaan we weer een fantastisch event organiseren en daar heb ik persoonlijk heel veel zin in. Veel trouwe bezoekers hebben me al gemaild met de vraag wanneer het weer zover is. Zij weten wat er komen gaat en hoe goed dit is.

Bij het zien van de nieuwe Design Language AW16/17 van Christine Boland was ik al onder de indruk, maar van haar persoonlijke uitleg werd ik helemaal enthousiast. Ze heeft zoveel te vertellen! De inzichten van Christine Boland geven altijd zo’n heldere blik op de toekomst. De duidelijkheid waarmee zij het grote geheel in beeld brengt is echt bijzonder. Dit is overigens niet alleen mijn persoonlijke mening. De events door Christine Boland worden extreem hoog gewaardeerd door bezoekers.

Lastig om zoiets op papier te vatten, maar in het kort krijgt u antwoord op onderstaande vragen. Wat zijn de belangrijkste consumenten- en lifestyletrends? Wat is de design language en vormentaal die hierbij past? Wat zijn de kleuren en kleurcombinaties die je niet mag missen? Waar zit de vernieuwing?

Wat zegt Christine Boland hier eigenlijk zelf over?

“De Design Language fashion, design & colour voor AW16/17 laat mooi zien wat de grote issues van deze tijd zijn. Ecologische problemen brengen ons nóg dichter bij de natuur omdat daar doorgaans de oplossingen gevonden worden. De visuele dominante waarin we leven zoekt een tegenwicht in extreem versimpelde bijna tweedimensionale eenvoud. De technologie brengt ons letterlijk tot in de verste uithoeken van het universum en inspireert met mooie nieuwe beelden en inzichten. Uitzoomen en inzoomen, gewicht en tegenwicht daar draait het steeds om. Zo ook in vormentaal; ontwerpers laten dat op interessante wijze zien en dat genereert weer nieuwe mogelijkheden voor concepten in fashion, design & colour.” Alles zal op 30 juni één logisch verhaal vormen. Een prachtig startpunt voor vertaling naar uiteenlopende disciplines.

Het programma zal vervolgd worden door Sabien Duetz. Zij heeft jaren gewerkt voor Nederlands grootste retailers als de Bijenkorf, de Hema en AH en ontwikkelt vanuit haar eigen bedrijf nu concepten voor merken, producten voor fashion, food en non-food. In haar presentatie “What’s next voor merken en retailers” geeft zij op een inspirerende manier inzicht in hoe je trends kunt omzetten in concrete succesvolle product-, winkel- en belevingsconcepten. Bedrijven moeten steeds sneller schakelen en ideeën omzetten in concrete concepten passend bij hun merk. Elke trend kent een tegentrend, welke keuzes moet je daarin maken? Hoe hou je verbinding met consumenten en concurrenten en kun je tegelijkertijd wel schakelen? Zij laat u zien hoe u wel kan én moet schakelen en toch vast kunt houden aan je eigen identiteit als merk of retailer.

Ik weet 100% zeker het weer een waanzinnige presentatie gaat worden. Mijn persoonlijke advies; schrijft u zich vandaag nog in!  

De entreeprijs is € 250,00 per persoon (excl. BTW) en alle informatie incl. het inschrijfformulier kunt u vinden op www.appletizer.nl.

Ik hoop tot ziens!

Met vriendelijke groet,
Maureen Reulink – Appletizer

programma trendseminar

12.00 registratie en ontvangst met koffie en thee

12.55 opening door Maureen Reulink

13.00 Christine Boland – Trend Beacons - Trends & Colors A/W 1617

In de presentatie ‘Trend Beacons brengt Christine Boland u op de hoogte van de belangrijkste design en womenswear fashion trends en geeft zij u aanknopingspunten voor verdere ontwikkeling naar uw eigen collectie of concept.
Trends zijn een antwoord op de vraag, die ontstaat uit omgevingsfactoren. Omgevingsfactoren worden bepaald door het wereldnieuws dat op ons inwerkt: Exponentiele technologische innovaties, wetenschappelijke ontwikkelingen, de complexiteit van onze analoge en digitale omgeving, veranderende culturele en sociale omstandigheden, de voedsel-, en grondstof problematiek, natuur en milieu.
Vanuit een breed perspectief van wereldnieuws en omgevingsfactoren wordt ingezoomd op het effect daarvan op consumententrends, design language, fashion en colour. Met inspirerende voorbeelden uit een breed spectrum aan disciplines, veel fashion en nieuwe colour moods en colour keys.

14.15 Pauze

14.45 Sabien Duetz – “What’s next voor merken en retailers”

In de presentatie ‘What’s next voor merken en retailers’ geeft Sabien Duetz u op een inspirerende manier inzicht in hoe je trends kunt omzetten in concrete succesvolle product-, winkel- en belevingsconcepten. Bedrijven moeten steeds sneller schakelen en ideeën omzetten in concrete concepten passend bij hun merk. Elke trend kent een tegentrend, welke keuzes moet je daarin maken? Hoe hou je verbinding met consumenten en concurrenten en kun je tegelijkertijd wel schakelen? Zij laat u zien hoe u wel kan én moet schakelen en toch vast kunt houden aan uw eigen identiteit als merk of retailer.

15.45 afsluiting van het officiële gedeelte met een drankje.

Partner Content