Diesel en Adidas Originals gaan samenwerken. In de lente/zomercollectie van 2008 zal het tweetal ee n denimlijn van vier stuks presenteren; Adidas Originals Denim by Diesel. De twee merken zijn een samenwerkingsverband van vier jaar aangegaan waarvan deze denimcollectie het eerste resultaat is. De lijn bestaat uit premium denim pruducten voor de echte jeans lover , zo werd gemeld op de website van Adidas. De broeken zijn ontworpen door Adidas en het creatieve team van Diesel onder leiding van Diesels creatief directeur Wilbert Das.

De minicollectie bestaat uit twee broeken voor vrouwen en twee voor mannen, alle gepresenteerd in vier verschillende wassingen. De broeken zullen te koop zijn in Adidas Originals winkels over de hele wereld. Prijzen variëren van €160 voor het adi-rohnary model voor vrouwen tot €210 voor het adi-viker model voor mannen. De lijn is te herkennen aan het adidas logo en een Diesel merkje.

Renzo Rosso, president van Diesel is verheugd over de samenwerking. "Ik ben zelf een Adidas fan en zeer enthousiast over dit project. Het is de eerste keer dat Diesel een denimlijn met een ander merk creëert en wij wilden dat met Adidas doen omdat het sportmerk dezelfde visie heeft als wij en belang hecht aan kwaliteit en creativiteit."

Ook Adidas was blij de samenwerking met Diesel te melden. "Het is de eerste keer dat wij met Adidas Originals een dergelijke samenwerking aangaan en dat zouden we alleen met de juiste partner doen zodat we onze klanten werkelijk iets unieks kunnen bieden," zei Hermann Deininger, CMO Adidas Sport Style Division. Deininger voegde daaraan toe dat Adidas nu als een klant de winkel in loopt hem een complete outfit aan kan bieden.

In de campagne wordt de aandacht gevestigd op authenticiteit en originaliteit. Het concept achter de campagne is "83 originals ways to succesfully waste your time", waarmee originaliteit en zelf-expressie worden gevierd. De broeken worden gelanceerd op 1 februari 2008.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN