Dsquared2 voegt dames- en herenmodeshows samen

Met de see now, buy now-strategie die de mode-industrie overneemt, is het niet meer dan logisch dat ontwerpers nieuwe manieren bedenken om hun collecties te presenteren. Zo ook Dan en Dean Caten, de Canadese designers achter het in Milaan gevestigde modelabel Dsquared2, die onlangs bekendmaakten de modeshows voor dames en heren voortaan tegelijkertijd te tonen.

Volgens het duo passen de twee collecties goed bij elkaar, waardoor de dubbele shows vloeiend in elkaar kunnen overgaan. “De dames- en herencollecties vullen elkaar aan,” aldus Dan in een persverklaring. “Het mode-systeem moet net zo vloeiend en modern zijn als de veranderingen die zij met zich meebrengt. We zijn klaar voor een nieuwe aanpak en het is er een die voor ons vanzelf komt, omdat we de herencollectie altijd ontwerpen met de damescollectie in ons achterhoofd en vice versa,” voegt zijn tweelingbroer toe.

Door het combineren van de dames- en herenmodeshows kunnen de ontwerpers twee pre-collecties en twee grote collecties per jaar maken. Deze zullen nog wel worden getoond in Milaan, tijdens de mannenmodeweek in de stad.

Samen met merken als Burberry, Tom Ford en Gucci is Dsquared2 één van de eerste labels die de dames- en herenmodeshows samenvoegt, in reactie op de opkomende ‘see now, buy now’-strategie en seizoensloze collecties. Hoewel Dsquared2 vooral bekend staat om de herenkleding, die goed is voor 60 procent van de totale omzet van het label, denken beide ontwerpers dat met deze nieuwe stap de aandacht voor dameskleding enorm zal toenemen. “Deze stap zal het voor de damescollecties mogelijk maken langer houdbaar te zijn in de winkels,” aldus Dan.

Beeld: Dsquared2 Facebook

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN