• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Een fris begin van het nieuwe jaar bij Slam

Een fris begin van het nieuwe jaar bij Slam

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Het begin van het nieuwe jaar staat in het teken van veel nieuws. Bij het Italiaanse modemerk Slam is dat dit jaar nog meer dan normaal. Niet alleen zal er een compleet nieuwe collectie worden gepresenteerd tijdens De Modefabriek, ook de huisstijl van het merk wordt in een nieuw jasje gestoken. Daarnaast voegt de Nederlandse importeur van Slam (DutchMint) ook een aantal nieuwe merken aan haar portfolio toe.

Nieuwe collectie

Hoewel Slam van origine een watersportmerk is, wordt er tijdens de modefabriek vooral aandacht besteed aan de geheel vernieuwde modecollectie.

De watersportachtergrond is nog duidelijk terug te zien in de gebruikte materialen en stijlen, hierdoor wordt het draagcomfort vergroot. Ook de Italiaanse roots komt sterk naar voren in de nieuwe collectie. Moderne pasvormen worden gecombineerd met klassieke kleuren en de meest comfortabele materialen. Een kenmerkend voorbeeld hiervan is het gebruik van een polyester stretch-wol mix die volledig waterafstotend is en perfect past bij een actieve lifestyle. De collectie is opgedeeld in drie capsules die ieder een aparte klantgroep bedienen.

Be Leave

BE LEAVE is de nieuwste capsule van Slam bestaande uit een aantal klassieke maritieme items in een modern Italiaans jasje. Traditioneel met een herkenbaar maritieme sfeer. Hoogwaardige kwalitatieve Italiaanse materialen, de nieuwste waterproof technieken, uitstekende pasvormen en typische Slam details zorgen er allemaal voor dat de Be-Leave collectie een elegante toevoeging is op de bestaande capsules.

City

Deze capsule richt zich op de modieuze man- en vrouw. De watersporttraditie is vertaald naar hedendaagse mode. Zo vindt je in deze collectie de klassieke schippersjas in een innovatief en vernieuwend jasje.

Leisure

De Leisure collectie ademt de sfeer van de zee. Kleurgebruik als turquose, blauw en groen representeren de kleuren van de oceaan, geinspireerd op het landschap van Liguria. De stadse watersportliefhebber kenmerkt zich door het dragen van Slam.

Nieuwe huisstijl

Tijdens de Pitti Uomo, afgelopen week in Italië, is naast de nieuwe collectie ook het nieuwe logo en huisstlijl gepresenteerd. Met de invoering van het nieuwe logo slaat Slam een nieuwe weg in. Door kleurgebruik en gestroomlijnde vormen wordt een duidelijk onderscheid gecreëerd tussen de technische- en de modecollectie. Daarnaast sluit het nieuwe uiterlijk beter aan bij het innovatieve karakter van de collecties en huidige trends.

Nieuwe merken

De Nederlandse importeur van Slam, DutchMint uit Warmond, heeft aangekondigd eind januari het merkenportfolio uit te bereiden met maar liefst twee nieuwe merken. Het Franse kleding- en schoenenmerk TBS is een reeds gevestigde naam met een mondiale dekking. Het merk kent een stabiele doelgroep en een brede collectie. Dutchmint zal het volledige assortiment vertegenwoordigen in Nederland. Daarnaast zal Ocean Rodeo samen met Dutchmint voet aan Europese wal zetten. Het van origine Canadese merk is bekend en ontzettend populair in de kitesurf-wereld aan de andere kant van de oceaan. Het assortiment beslaat voornamelijk hardware artikelen gefocust op kitesurfing. Daarnaast is de collectie uitgebreid met wet- en drysuits. De nieuwe merken sluiten aan bij het nautische karakter van Slam en zijn een aanvulling op het bestaande assortiment. De focus in het merkenportfolio van Dutchmint ligt op actieve vrijetijdsmode.

Wil je op de hoogte blijven van de nieuwe merken en activiteiten van DutchMint? Bekijk dan de website op www.dutchmint.eu en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Dutchmint
Veerpolder 5 - i
2361 KX Warmond
Nederland

Partner Content