De Amerikaanse retailer Tommy Hilfiger kondigde deze week een stijging van 27.3% in de winst van het tweede kwartaal aan, het resultaat van de populariteit van Tommy Hilfiger in Europa. De winst steeg tot 62 miljoen euro. Het bedrijf meldt zijn verwachting voor de winst over het hele jaar te verlagen en een groot aantal winkels in Amerika te sluiten omdat de verkoop in de landen buiten Europa tegenvalt. De gehele verkoop was 2.9 procent onder het niveau van het afgelopen jaar, met de grootste daling bij de afdeling mannen- en kinderkleding. Directeur Joel Horowitz zegt in een verklaring 37 van de 44 Amerikaanse winkels te sluiten na het kerstseizoen om door te kunnen groeien in Europa. Hij meldt dat de overgebleven Amerikaanse winkels zullen dienen als "kanalen voor de ontwikkeling van exclusieve productlijnen." De winkelverkoop steeg 10.8 procent met de opening van 31 winkels internationaal sinds oktober vorig jaar.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN