• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Explosieve groei bij Geox

Explosieve groei bij Geox

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Italiaanse schoenenmerk Geox heeft een uitzonderlijk goed jaar achter de rug. In 2005 steeg de verkoop van schoenen, goed voor 94 procent van de totale verkoop, in vergelijking met 2004 met 32 procent naar €428,8 miljoen. De verkoop van kleding, goed voor 5 procent van de totale verkoop, steeg zelfs met 78 procent naar €21,7 miljoen. Italië blijft vooralsnog de belangrijkste markt voor het merk, waar 49 procent van de totale schoenenverkoop wordt gegenereerd. Dit aandeel is wel licht gedaald van 55 procent, en de internationale markt trekt verder aan. In Italië steeg de schoenenverkoop met 17 procent naar €208,7 miljoen. De verkoop op de internationale markt steeg met 51 procent naar €220,1 miljoen. De verkoop via multibrand winkels was goed voor 76 procent van de totale verkop en steeg met 31 procent naar 325,6 miljoen. De verkoop via Geox-winkels steeg met 35 procent naar 103,2 miljoen. In 2005 opende Geox 94 nieuwe winkels, waarvan 26 in Italië en 68 in het buitenland.

Geox-voorzitter en oprichter Mario Moretti Polegato : “ Met deze resultaten heeft Geox alle gestelde doelen gehaald en overtroffen. Deze cijfers stroken met onze verwachtingen en bevestigen de groeispurt van het merk. We zijn ervan overtuigd dat ook in 2006 de groei van ons merk zich voort zal zetten, mede door de stijging van de al gedane bestellingen voor de zomer met 32 procent.”

Geox