• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Factor 'mens' belangrijk in winkels

Factor 'mens' belangrijk in winkels

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hans de Boer, voorzitter van de Taskforce Jeugdwerkloosheid, deelde eerder dit voorjaar een sneer uit naar het mbo onderwijs op het gebied van sport en mode. Volgens hem zou doordat er ongelimiteerd leerlingen worden toegelaten tot het mbo onderwijs onvoldoende rekening worden gehouden met de beperkte opnamecapaciteit door het bedrijfsleven. De Boer wekte hier mee de indruk dat de cursussen die Detex en TMO organiseren voor functies in de mode- en detailhandel, opleiden tot werkloosheid. De opleidingen kunnen zich niet vinden in de kritiek. Ondernemers in de branches die de bedrijven vertegenwoordigen klagen immers al jaren over het hoge persooneelsverloop en het gebrek aan goed gemotiveerd winkelpersoneel. Winkelmedewerkers bepalen voor een groot deel de sfeer in de winkel en de wijze waarop consumenten tegen de winkel aankijken. Deskundige, gemotiveerde en opgewekte medewerkers geven de winkel een goed imago. Het blijkt uit consumentenonderzoeken telkens weer dat de het publiek de factor 'mens' als belangrijkste toegevoegde waarde van een winkel beschouwt. (Bron: Sport Partner)

Winkelstraat