• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Forse inkomstenstijging Puma

Forse inkomstenstijging Puma

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het gaat goed met het Duitse sportmerk Puma. Puma verstaat als geen ander de kunst om de crossover te maken van sport naar fashion. Het label heeft deze week dan ook in de textiel unit de grootste verkoopstijging uit zijn geschiedenis gerapporteerd. Tevens werd aangekondigd dat Puma zich nu op de Amerikaanse markt wil gaan profileren. Wederom heeft Puma zijn verwachtingen voor het lopende boekjaar bijgesteld en verwacht nu een omzetstijging van ongeveer 40% over 2003, en een stijging van de geconsolideerde verkoop tot €1,2 miljard.

Over de eerste helft van dit boekjaar zijn de geconsolideerde inkomsten met maar liefst 47% gestegen tot €644 miljoen. De verkopen binnen de textiel unit zijn met 51,2% gegroeid tot €158 miljoen, terwijl de verkoop van schoeisel van het merk met 48,3% opliep tot €451m. De verkoop in Europa is weer gegroeid, 51% tot €443m. Inkomsten in Europa vertegenwoordigen voor Puma ongeveer 70% van het totaal. In Noord- en Zuid- Amerika groeide Puma minder sterk. Daar is de verkoop over de eerste zes maanden van dit jaar met 16,9% gegroeid tot €65,8m, maar het sportmerk (dat de nummer vijf van de wereld is) beschouwt Noord-Amerika als zijn belangrijkste groeimarkt en heeft dan ook aangekondigd dat het zich nadrukkelijk op dit land zal gaan richten.

In Azië is de verkoop met 125,2% gestegen tot €53,6m en ook Afrika en het Midden Oosten lieten zich niet onbetuigd, daar groeiden deze met 59,9% tot €15,3m. Wereldwijd zag Puma de verkoop van Puma branded producten oplopen tot €837m, tegen €653m over dezelfde periode vorig jaar. Over de eerste helft van 2003 is de winst voor belasting van Puma verdubbeld tot €128m, tegen €57,2m vorig jaar. De netto winst steeg 122,4% tot €85,8m. Voor het lopende boekjaar verwacht Puma een winststijging, voor belastingaftrek, van ongeveer €200m. Vorig jaar bedroeg dat €124m.

Puma