Fossil en Microsoft zijn een samenwerking aangegaan om het eerste polshorloge op de markt te brengen dat de drager toegang tot internet verschaft. Afgelopen donderdag liet Fossil weten de samenwerking te zijn aangegaan ten einde een nieuwe modieuze horlogecollectie op de markt te brengen waarin Microsofts 'Smart Personal Objects' technologie (kortweg SPOT) zal worden geïncorpereerd. De polshorloges stellen de gebruiker in staat om zowel te zien hoe laat het is als om gepersonificeerde content te ontvangen.

Met de draadloze internetverbinding krijgt de drager toegang tot informatie en diensten zoals nieuws, weer, sport, beurskoersen en instant messaging. Dragers kunnen vooraf via internet zelf de content bepalen die zij op hun polshorloge willen ontvangen. Als de drager zijn keus heeft bepaald wordt de content vervolgens via nieuwe technologie die gebruik maakt van radiogolven naar het horloge verzonden.

"De ontwikkeling van het SPOT-horloge betekent een nieuwe uitbreiding van Fossil's groeiende technologische afdeling en een belangrijke innovatie voor de horloge-industrie", zei Donald Brewer, Vice President van Fossil Technology, in een persverklaring.

Fossil lanceert het nieuwe SPOT-horloge in eerste instantie in drie types: het nieuwe merk Abacus, de Phillippe Starck- modellen die voor Fossil ontworpen zijn door de bekende Franse ontwerper en het eigen Fossil-merk. Fossil verwacht dat de horloges komend najaar in de winkel liggen. Retailprijzen moeten nog worden bepaald.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN