• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Geen catwalkshow voor Mulberry tijdens London Fashion Week

Geen catwalkshow voor Mulberry tijdens London Fashion Week

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Mulberry zal geen catwalkshow geven tijdens London Fashion Week in september. In plaats daarvan komt er een see-now buy-now catwalkshow in februari 2018. Pers en inkopers kunnen de collecties enkele maanden eerder bekijken tijdens afspraken in de showrooms in Londen en Parijs. Dat heeft het merk bekendgemaakt.

CEO Thierry Andretta liet weten: "De verschuiving die vandaag aangekondigd wordt, stelt ons in staat om verder te gaan met engagement en onze relevantie voor onze klanten te vergroten. Onze sterke omnichannel, retail leidende business zorgen ervoor dat we goed in staat zijn om onze collectie lanceringen wereldwijd en de groeiende vraag van consumenten naar immediacy op elkaar af te stemmen."

De verschuiving is opvallend, want Mulberry had het de afgelopen jaren zwaar. Het luxe merk rapporteerde in het eerste halfjaar van 2017 een brutoverlies van 500.000 pond (588.776 euro). De omzet steeg echter wel naar 74,5 miljoen pond, ofwel een stijging van 10 procent. Creatief directeur Johnny Coca, die vorig jaar van Celine overstapte naar Mulberry, boekte succes met zijn nieuwe ontwerpen. De Clifton tassen en de nieuwe versie van de razend populaire Bayswater tas deden het erg goed, aldus het bedrijf.

Veel modehuizen en -labels herzien hun collectiestrategie. Een aantal kiest voor see-now buy-now, terwijl anderen hun collecties samenvoegen of stroomlijnen met de modekalender. Vorige week liet Jason Wu al weten zijn vier collecties samen te voegen tot twee. Ook Tom Ford, Burberry en Tommy Hilfiger wijzigden hun beleid en kozen voor see-now buy-now.

Beeld: Mulberry Facebook

Mulberry