• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Gezonde winststijging Ralph Lauren

Gezonde winststijging Ralph Lauren

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Polo Ralph Lauren draait op volle kracht. Het Amerikaanse modehuis heeft in het tweede kwartaal een nettowinststijging van 31,5 procent naar $137 miljoen (€107 miljoen) gerealiseerd. De omzet steeg met 13,6 procent naar $1,17 miljard. ”We zijn een van de gezondste en snelst groeiende luxe bedrijven van nu”, zei voorzitter Ralph Lauren in een persbericht. ”De sleutel van ons aanhoudende succes is onze concentratie, zij het op het product of de manier waarop het bedrijf wordt aangestuurd. En deze groei is te danken aan onze toewijding en eenduidig benadering.” In de eerste zes maanden steeg de nettowinst met 40,2 procent naar €217,2 miljoen, terwijl de retailomzet met 19,2 procent naar $2,12 miljard toenam. De omzet uit groothandelsactiviteiten steeg met 25,8 procent naar $1,15 miljard, terwijl de retailomzet met 15,1 procent naar $856,7 miljoen steeg. In het tweede kwartaal nam de groothandelsomzet met 14,3 procent toe naar $659,9 miljoen en steeg de retailomzet met 14,8 procent naar $444,6 miljoen. Zonder de acquisitie van de Polo Jeans licentie meegerekend, steeg de groothandelsomzet met 6 procent. De omzet uit Ralph Lauren winkels die langer dan een jaar open waren steeg met 9,6 procent, terwijl die van het merk Club Monaco met 15,9 procent steeg. De fabriekswinkels die langer dan een jaar open waren zagen de omzet met 8,4 procent stijgen. De omzet van Polo.com schoot met 35 procent omhoog. De groep heeft de winstverwachting voor het gebroken boekjaar verhoogd en heeft ook bekendgemaakt dat het zijn licentiehouder New Campaign, voor riemen en kleine lederwaren, zal overnemen voor $9 miljoen. In een telefonische persconferentie met analysten herhaalde directeur Roger Farah de succesformule waar Lauren in zijn persbericht over sprak. ”Wij weten precies wie onze klant is en al onze producten en merken zijn op die klant gericht. Ook onze distributiekanalen zijn zodanig geplaatst om die klant ten dienst te zijn.” Hij zei tevens dat het bedrijf van plan is gedurende de komende drie tot vijf jaar meer winkels te openen, met name in Europa, waar Ralph Lauren nog maar 13 vrijstaande winkels heeft. Hij zei tegen WWD dat bestaande winkels ook zouden kunnen worden gebruikt om het bestaande assortiment uit te breiden. Het bedrijf verwacht in het derde kwartaal een groei van de geconsolideerde groepsomzet van ongeveer 10 tot 12 procent. De groei is gerelateerd aan de groei van zowel de retail als groothandelsdivisies.

Ralph Lauren