• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Goedkoop doet het goed

Goedkoop doet het goed

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Goedkope winkels zijn in Nederland sterk in opkomst, zo meldt het NRC Handelsblad.

De krant heeft een overzicht gemaakt van uitbreidende winkelketens die het concept van de laagste prijs bieden. De grote winkelketens nemen een voorbeeld aan Duitse discounters zoals Aldi en Lidl, maar het blijft niet bij de supermarktketens.

In 2002 openden juwelier Six Shop - nu inmiddels met 32 filialen - en de inmiddels 61 vestigingen tellende Carpet Right hun deuren. 2003 zag de opmars van Superkeukens (35 winkels) en Bijou Brigitte (42 filialen). In 2006 zullen inkpatronenleveranciers Vulpunt en Inkstation respectievelijk 60 en 100 winkels hebben geopend. Woninginrichters Vloerenkampioen en Floors For You bestaan nu met twee winkels maar zijn van plan in de toekomst uit te breiden tot ongeveer 40 winkels.

De opmars van goedkope winkels beantwoordt de behoefte van de klanten, die door de kwakkelende economie niet meer zo bereid zijn veel uit te geven.

Economie