• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • H&M wil kleinere concept-winkels

H&M wil kleinere concept-winkels

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Zweedse modegigant Hennes & Mauritz wil een nieuw winkelconcept introduceren met kleinere fillialen. Het concept met kleinere filialen is bedoelt om het concern verder te laten groeien, ondanks dat het steeds moeilijker wordt om grote panden te vinden. Vooral in de centra van grote steden is dit een aanhoudend probleem, aldus de Financial Times deze week.

In die krant zegt CEO Rolf Erikssen dat in de H&M outlets vooral damesondergoed en de high fashion-lijn van het bedrijf zal worden verkocht. Daarnaast zullen er nieuwe productlijnen worden geintroduceerd, die nu nog niet in de bestaande H&M-winkels verkrijgbaar zijn.

Het bedrijf, dat gevestigd is in Stockholm, test momenteel drie kleinere winkels (genaamd "Details by H&M") in Duitsland (Keulen en Oberhausen) en in Groot Brittanië (Manchester).

Erikssen: "We denken dat er een markt bestaat voor kleinere winkels met ondergoed. Het kunnen winkels worden die gericht zijn op een jong publiek, maar ook op dames of juist kinderkleding. Het wordt net zoals de Details by H&M-winkels."

Erikkssen voegde daar nog aan toe dat H&M een nieuwe lingerielijn zal lanceren die iets duurder is, maar ook luxueuzer. Daarvoor zullen enkele basis artikelen worden gerestyled.


hnm