• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Hema populairste winkel Nederland

Hema populairste winkel Nederland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Hema is opnieuw door consumenten uitgeroepen tot de beste winkelformule van Nederland. De keten wordt direct gevolgd door Ikea en Blokker. Dat blijkt uit een onderzoek van ITM en Q&A Research & Consultancy in samenwerking met Elsevier Retail. In totaal werd 1400 consumenten gevraagd om een oordeel te vellen over de prestaties van winkelketens in 2003.

De Hema scoort hoog vanwege het actuele assortiment en de relatief lage prijzen. Bovendien wordt ook de kwaliteit die de keten biedt hoog geacht. Hema versloeg daarmee andere Vendex-warenhuizen als V&D, op 8, en de Bijenkorf die het met een 18e plaats moest doen.

Ook vorig jaar kreeg de Hema het beste rapportcijfer. Nico de Jong, hoofdredacteur van Elsevier Retail, zegt in de Telegraaf dat Hema het klassieke voorbeeld is van Nederlanders zichzelf zien. "Het gaat hier vooral om het buikgevoel. Het motto bij Hema-winkelformule is 'doe maar gewoon'."

De Bijenkorf is in de beleving van consumenten een te dure winkelketen en V&D heeft nog steeds te maken met imagoproblemen. "Bij V&D zien we wel veel kijkers, maar nauwelijks kopers. Dat komt om dat die keten minder prijsvoordeeltjes aanbiedt", aldus De Jong. SpecSavers, Vögele en Belcompany eindigden dit jaar onderaan de lijst.

Uit het onderzoek blijkt verder dat Nederlanders steeds vaker de voorkeur geven aan winkelketens die veel lagere prijzen hanteren. De Jong. "Wij voorspellen dat ook 2004 een jaar wordt waarin winkels zich met prijzenslagen zullen onderscheiden."

HEMA