Marketingmanagers ontdekken de homo als doelgroep, maar niet in Nederland. Volgens Henk Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant, zijn adverteerders in dit land nog altijd homofoob. Deze situatie is volgens Krol het resultaat van een vreemde paradox: juist omdat er zo'n grote acceptatie is, maken veel adverteerders zich er gemakkelijk vanaf. Volgens Krol laten marketingmanagers hier veel kansen liggen: homo's zijn immers meer dan gemiddeld solidair met merken die ook solidair zijn naar de homogemeenschap.

Standaard advertenties zijn volgens Krol te heteroseksueel getint en spreken zodoende de homodoelgroep niet aan. Onderzoek van Ian Johnson heeft een kopersprofiel opgeleverd van de homogemeenschap. Dat profiel bestaat uit een dubbel inkomen, geen kinderen, een goede opleiding, veel geld en voldoende tijd voor de leuke en lekkere dingen des levens. Ook beschikt de homogemeenschap volgens Krol over een goed kritisch vermogen, terwijl zij anderzijds een open oog houdt voor verschillende dingen. Een nieuw product in de markt zetten zou volgens Krol dan ook het beste in de homogemeenschap kunnen plaatsvinden. (Bron: Marketing Tribune)

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN