• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Hunkemöller genomineerd voor retailprijs

Hunkemöller genomineerd voor retailprijs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hunkemöller is genomineerd voor de (Re-)Connect Retail Award die dit jaar voor de zestiende keer wordt uitgereikt. De award wordt toegekend op basis van het onderzoek 'Trends in Retail', dat elk jaar wordt uitgevoerd door Tns Nipo in opdracht van Capgemini. Ook Jumbo en Albert Heijn zijn nog in de race voor de titel. Kledingmerken Mexx en WE zijn in de laatste fase uitgevallen. De modebranche is dit jaar goed vertegenwoordigt bij de Awards. Uit het onderzoek Trends in Retail blijkt dat de modebranche er als een van de besten in is geslaagd om profijt te halen uit de toegenomen consumentenbestedingen in 2006. Ook de foodsector wist de omzet te verhogen. Hunkemöller dankt de nominatie behalve aan de toegenomen omzet ook aan de gestegen waardering van vrouwen boven de dertien. Volgens het onderzoek is dat te danken aan een uitbreiding van het assortiment en de grotere aandacht voor bodyfashion. Mexx wist te groeien in de jeansmarkt, terwijl dat segment het al een aantal seizoenen moeilijk heeft. Ook WE deed het goed door een nieuwe doelgroep aan te boren in het high fashionsegment. De winnaar van de (Re-)Connect Retail Award wordt bekend gemaakt op 25 april, tijdens het 'What's going on in Retailing?!' congres.

Hunkemoller