• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Inditex laat mooie cijfers zien en wellicht een home collectie

Inditex laat mooie cijfers zien en wellicht een home collectie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De snel groeiende organisatie Inditex S.A. overweegt om naast haar succesvolle kledingformules ook een 'living' lijn te introduceren. Het bedrijf uit het Spaanse La Coruña is het meest bekend met haar Zara retail activiteiten.

Een woordvoerder van Inditex bevestigde dat de 'living' formule een nieuwe keten zou worden die een breed assortiment van woning textiel zal aanbieden. Wel legde hij er de nadruk op dat het geheel in een zeer zeer pril stadium zit en het met name overwogen wordt. De komende maanden zal uitwijzen of het er komt en onder welke naam dan. Wel zal de nieuwe activiteit internationaal zijn, zoals alle Inditex formules.

De organisatie zal tevens een nieuwe impuls geven aan haar kinderkleding formule Kiddy'd Class, en zal ook hiermee wellicht in het buitenland actief worden. Nu is Kiddy'd Class met name te koop op de kinderafdelingen van de Zara winkels en zijn er in Portugal en Spanje 42 winkels.

Met de merken Stradivarius, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka en Oysho behaalde Inditex afgelopen kwartaal een omzet van 850 miljoen euro, een stijging van 28 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De winst steeg met 46 procent tot 116 miljoen euro. Komend jaar zal de groep 560 miljoen euro investeren in het openen van 275 nieuwe winkels.

Inditex heeft tevens een franchiseovereenkomst gesloten met fashion en sport retailer Royal Clicks uit Singapore. Dit bedrijf heeft meer dan 300 winkels in Maleisië, Australië en India. Eind deze zomer zal de eerste Zara winkel openen in Singapore.

 

 

 

 

Inditex