Levi's introduceert deze maand een nieuwe lijn met een traditionele 'look and feel'. Met de nieuwe lijn, die "Type 1" is gedoopt, keert het jeanslabel terug naar zijn wortels. De lancering van de Type 1 lijn strookt met de trend die ook bij andere grotere labels is te signaleren. Merken zoals Gap, Nike en Reebok proberen met 'basics' de teruggelopen verkoopcijfers weer wat op te krikken. Daarmee geven deze bedrijven gehoor aan de consument die de voorkeur geeft aan een vereenvoudigde stijl.

Marketingmanager Anna Brockway van Levi's: "Met Type 1 gaan we terug naar de autentieke Levi's." De lijn wordt dan ook uitgebracht in het bekende indigo - donkerblauw - en zonder aparte wassingen. De taille is laag genoeg om modern te zijn, maar niet superlaag. Datzelfde geldt voor jacks en tops. Ze zijn modern en 'tailored', maar niet té trendy. De bekende Levi's achterzak met geel stiksel wordt iets nadrukkelijker gebracht en knopen en labels iets groter gemaakt, maar de hele look blijft herkenbaar en vertrouwd.

Ter introductie van de nieuwe lijn heeft Levi's een spectaculaire actie op touw gezet. Er is een speurtocht uitgezet naar een spijkerbroek uit de Type 1-lijn geheel bezet met kostbare juwelen en goud, die ergens begraven moet liggen. Via hints en puzzels op de website kan men de verborgen broek, die een waarde van 85.000 dollar vertegenwoordigt, opsporen. Naast dit exclusieve ontwerp ligt voor de winnaar een geldprijs van 65.000 dollar klaar. Deelnemen kan tot en met 28 januari via de website van het merk.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN