• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Luxe wordt weer exclusiever

Luxe wordt weer exclusiever

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De belangstelling groeit voor exclusieve, gelimiteerde edities van luxe artikelen. In Groot- Brittannië steeg de verkoop van high fashion kleding, luxe accessoires en luxe cosmetica in 2007 volgens onderzoeksbureau Verdict Research vier keer sneller dan de rest van de markt. Voor 2008 wordt eenzelfde ontwikkeling verwacht. Verdict voorspelt zelfs dat de wereldwijde markt voor luxe goederen de komende vijf jaar meer dan verdubbelt en uitkomt op £225 miljard. De trend strekt zich verder uit dan alleen retailers. Trendwatching.com noemt 2008 het jaar van de 'premiumisation': extra luxe versies van artikelen die in limited edition op de markt komen. Als voorbeeld wordt het Portugese toiletpapier Renova Black genoemd van €2,- per rol en het mineraalwater Bling H2O met limited edition flessen bezet met Swarovski-kristallen van $500 per stuk. De hang naar luxe artikelen komt voor een groot deel voor rekening van de individualisering van de maatschappij. Handgemaakte, zeldzame en unieke artikelen zeggen veel over de smaak en persoonlijkheid van de koper. (Bron: Design Week)

Luxe