Modeontwerper Michael Kors heeft voor de presentatie van zijn pre-voorjaar/zomer 2017 collectie op 7 juni een verbod op social media ingelast. Er worden slechts vijf foto’s vrijgegeven die door redacteurs en social media mogen worden gebruikt. Dat meldt Vogue.

De overige beelden blijven onder embargo tot oktober, als de collectie in de winkels verkrijgbaar is. Er wordt wel een lookbook vrijgegeven de dag na de show. Deze wordt naar redacteurs gestuurd en is uitsluitend voor redactioneel gebruik, aldus het bedrijf.

Het embargo is in het leven geroepen om blootstelling van het merk te beperken en de spanning voor consumenten op te bouwen. Dit is een slimme, wellicht noodzakelijke, zet van Michael Kors. Ondanks aanhoudende omzetgroei - het merk boekte in 2015 een omzetstijging van bijna 8 procent naar 4,19 miljard euro - maken kenners zich zorgen om overproductie, waardoor het merk aan exclusiviteit inboet.

”We denken dat onze klanten en fans zullen genieten van een kleine vooruitblik op de collectie, in tegenstelling tot een overstroming van beelden,” zei het bedrijf in een persbericht. “Uiteindelijk gaat het om het opbouwen van spanning tot het product beschikbaar wordt.”

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN