• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Mode haalt Wal-Mart onderuit

Mode haalt Wal-Mart onderuit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Pogingen van de Amerikaanse retailgigant Wal-Mart om meer modieuze producten met een hoger prijspijl te introduceren hebben tot teleurstelling geleid. Amerika's grootste retailer maakte gisteren bekend dat winkels die langer dan een jaar open waren de omzet met maar 1 procent hebben zien stijgen. Vergelijkbare omzet in november daalde voor het eerst sinds 1996 met 0,1 procent. Het bedrijf weet de daling aan aanhoudende problemen in de categorieën mode en interieur. De modelijn Metro 7 is sinds de lancering slecht ontvangen door de trouwe klanten van Wal-Mart. "De interieur- en modesegmenten zijn moeilijk en zullen dat gedurende het vierde kwartaal blijven," zie Eduardo Castro-Wright, voorzitter van Wal-Mart's Amerikaanse retaildivisie. Door zich te veel te concentreren op een nieuwe, meer welvarende doelgroep heeft de retailer zijn bestaande klanten uit het oog verloren. Om de situatie te corrigeren zei Castro-Wright dat het bedrijf de marketingstrategie vóór kerst zal aanpassen. De concentratie zal komen te liggen op "het communiceren van de laagste prijzen". In de periode tot aan de kerst zullen prijzen blijven dalen.

WALMART