• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Mode in de Media - Februari 2015

Mode in de Media - Februari 2015

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

De modebranche figureert steeds vaker in de landelijke dagbladen en media. Waar fashion vroeger nog vaak werd verbannen naar een hoekje op de cultuurpagina, zijn nu hele (weekend)bijlagen aan de sector gewijd. FashionUnited selecteert iedere maand een aantal lezenswaardige artikelen.

1. Glamorous? Een model is ook maar gewoon een zzp'er

Modellen paraderen in de allerduurste kleren over de catwalk. Zelf worden ze er niet altijd rijk van. Wie zich vergaapt aan het langbenige leger realiseert zich misschien niet dat hij niet alleen maar naar modellen kijkt. Hier lopen ondernemers.

Lees meer: NRC Next / Marieke Poelmann

2. Niels Oskam, de man achter modewaakhond Rank a brand: ‘Als er nu eens wat van het marketingbudget naar de lonen ging’

‘Voor negativiteit bestaat maar een beperkt publiek. Je moet ook berichten over wat goed gaat’, vindt Niels Oskam. Dus richtte hij Rank a Brand op, een website die opsomt welke kledingmerken nalaten om hun verantwoordelijkheid te nemen, maar die ook de verbeteringen meldt.

Lees meer: De Standaard / Dorien Knockaert

3. Meer mode: Vind maar eens een designerjurk in een grote maat.

Zelden hoor je een modemerk klagen over te weinig concurrentie. Maar voor het Italiaanse Marina Rinaldi, dat mode maakt voor vrouwen met grote maten, is gebrek aan competitie een probleem.

Lees meer: NRC Handelsblad / Milou van Rossum

4. Hip in de rolstoel: geen rokjes meer met inkijk

Veel rolstoelgebruikers kopen hun kleding een paar maten groter met als gevolg 'te veel stof aan de voorkant en een bouwvakkerslook aan de achterkant'. Marije van der Windt vindt het tijd voor een hippe kledinglijn voor de zittende mens.

Lees meer: Algemeen Dagblad / Hanneke van Houwelingen

5. Alles om kleren aan te kleden

Twintig jaar geleden kreunde Veritas onder de druk van de goedkope modeketens. Door haar winkels te profileren als dé plek om je outfit te personaliseren, begon de groep aan een ongekende groei. Met een nieuwe eigenaar moeten nu de ook de vrouwen in de buurlanden voor de bijl.

Lees meer: De Standaard / Pascal Dendooven

Foto's: Dolce & Gabbana, Time.com en Marina Rinaldi

Mode in de Media