MODEFABRIEK #41 More than mode

Met een gloednieuwe huisstijl onderstreept Modefabriek haar evolutie van internationale tradeshow naar een toonaangevend event voor iedereen in het modevak, van aanstormend talent tot door de wol geverfde professional, voor business én inspiratie. Modefabriek is ‘More Than Mode’. Kom op 10 & 11 juli naar RAI Amsterdam voor twee dagen vol merkpresentaties en product launches, modeshows, exposities, seminars, workshops, shopping … and more! Hierbij alvast een preview:

NEWS: THE DUTCH

Midden in District C komt een aantal premium menswear innovators samen om het stijl-DNA van de Nederlandse man op inspirerende wijze bloot te leggen en te vertalen naar het nu. THE DUTCH is een project rond ‘new tailoring’, samengesteld door Spike Spijker, en laat onder meer zien hoe Sam Lambert en Shaka Maidoh van Londense collectief Art Comes First hun liefde voor traditie ter plekke vertalen naar contemporary menswear.

NEW: THE FASHION SHOW

Modefabriek viert deze editie dat niets blijft zoals het is in de mode en doet dat met een heuse fashion show, maar dan wel op een nieuwe manier. De catwalk komt in de Verbindinghal en is geïnspireerd op de drukte van de stad en de vele crossings. The Fashion Show, samengesteld door stylist Pascal Joel Weber en creative Carlo Wijnands, vindt meerdere keren per dag plaats en alle belangrijke trends komen voorbij. Mode, je kunt er niet omheen!

MODEFABRIEK #41 More than mode

MORE: MF TALKS en SUMMERSCHOOL

MF TALKS, het seminarprogramma van Modefabriek, is wederom uitgebreid en nu nog completer. Alvast een paar belangrijke namen:

Alexandra Onderwater, Editor in Chief Toile magazine, een gloednieuwe titel van FRAME publishers, bespreekt de nieuwste innovaties in fashion en retail, zoals het ware potentieel van een 3D geprinte jurk, hoe Instagram het traditionele lookbook vervangt en wat modemerken kunnen leren van Uber. Get the insider perspective!

Max Dekker, retail expert, geeft een lezing over ‘True Self Branding’ en hoe je meer focus krijgt in je identiteit als merk en bedrijf wanneer je uitgaat van je eigen passie. Vertaal die persoonlijke mix van fascinaties in een unieke ervaring voor de consument en weet hoe deze zich ontwikkelt en waarom.

David Shah, trend forecaster en magazine publisher, geeft zijn visie op de toekomst van activewear in mainstream fashion. Waarom Nike de nieuwe Prada is. En last but not least: waarom zijn mannen de nieuwe pin-ups in fashion?

Daarnaast zal David Shah een van de master classes verzorgen tijdens de SUMMERSCHOOL, een nieuw initiatief om ook kersverse graduates en andere starters in het vak te laten delen in alle kennis en expertise die Modefabriek ieder seizoen weer in huis haalt.

Voor meer informatie: www.modefabriek.nl

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN