• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Nieuw concept Sacha

Nieuw concept Sacha

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In Tilburg is de eerste winkel van het nieuwste concept van schoenenwinkelketen Sacha opengegaan. De concept store onderscheidt zich doordat de bezoeker zichzelf kan bedienen; de klant kan de juiste maat zelf pakken. Winkelpersoneel rent dus niet meer af en aan om klanten schoenen te kunnen laten passen. "De rol van de werknemers in de winkel verandert", zegt marketingmanager van Sacha, Nathalie Gadeyne. "De winkelbediende kan zich nu meer concentreren op het geven van adviezen op het gebied van bijvoorbeeld styling." Overigens kan de klant alleen de rechterschoen zelf pakken. Om de linker moet men vragen. Dit is om diefstal tegen te gaan.

De winkel is een testwinkel, maar het is wel de bedoeling dat in de toekomst alle grotere Sacha-winkels hetzelfde concept krijgen. De collectie is hetzelfde als in andere Sacha-winkels, uitgebreid met tassen en andere accessoires zoals kettingen, haarbanden, zonnebrillen.

"Sacha is altijd op zoek naar innovatie", vertelt Gadeyne. "Een concept als dit bestond nog niet." De samenwerking met het Fashion Institute Arnhem en Coca Cola Light en Daryl van Wouw zijn ook voorbeelden van het innovatieve karakter van het Nederlandse concern. Op dit moment zijn er meer dan 65 Sacha-winkels, verspreid over Nederland, België en Duitsland. Volgend jaar bestaat Sacha 100 jaar.

Sacha